Page 45 - Vinkler, Jonatan (ur.), "Božja beseda ostane na veke". Študije k razstavi ob 500-letnici reformacije. Ljubljana, Koper: Narodna in univerzitetna knjižnica, Založba Univerze na Primorskem
P. 45
nov u m lu ter a nst va
Luther decembra 1525 objavi odgovor na knjigo Erazma Rotterdamskega De libero
arbitrio (1524). Proti misli »kralja humanistov«, da imajo vsi ljudje svobodno voljo
in da predestinacijski nauk ni skladen s Svetim pismom, postavi Luther idejo o volji,
»uklenjeni« zavoljo greha, ki onemogoča, da bi posameznik storil karkoli za lastno
odrešitev. Človek da z lastno voljo pred Vsevišnjim ne opravi nič. In tako tudi nima
nobenega upanja, da bi se lahko opravičil drugače kot zgolj po suvereni in nezasluženi
milosti Božji. Bog je edini, ki more grešnega človeka opravičiti – če to Vsevišnji hoče.
Martin Luther, De servo arbitrio, 1525.
Luther decembra 1525 objavi odgovor na knjigo Erazma Rotterdamskega De libero
arbitrio (1524). Proti misli »kralja humanistov«, da imajo vsi ljudje svobodno voljo
in da predestinacijski nauk ni skladen s Svetim pismom, postavi Luther idejo o volji,
»uklenjeni« zavoljo greha, ki onemogoča, da bi posameznik storil karkoli za lastno
odrešitev. Človek da z lastno voljo pred Vsevišnjim ne opravi nič. In tako tudi nima
nobenega upanja, da bi se lahko opravičil drugače kot zgolj po suvereni in nezasluženi
milosti Božji. Bog je edini, ki more grešnega človeka opravičiti – če to Vsevišnji hoče.
Martin Luther, De servo arbitrio, 1525.