Page 27 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 27
vedenje turistov

Slika 3: Dejavniki vedenja turistov
Vir: avtorji.

Navkljub več desetletij dolgem sistematičnem preučevanju vedenja turistov si stroka
in znanost še vedno nista enotni glede vprašanja o temeljnem pristopu k načrtovanju poči-
tnic. Hyde in Lawson (2003) ugotavljata, da se turisti načrtovanja počitnic lotevajo načr-
tno, nenačrtno in impulzivno. March in Woodside (2005) empirično dokazujeta, da turisti
načrtujejo manj aktivnosti oziroma »turističnih nakupov«, kot pa jih dejansko udejanja-
jo med samimi počitnicami. Pri nekaterih področjih turisti počnejo tudi več kot dvakrat
več aktivnosti od načrtovanega (npr. nakupovanje, obisk muzejev, odhod na plažo), pri ne-
katerih so razlike manj očitne (npr. športne aktivnosti, nočno življenje). Slednje dokazu-
je, da je proces načrtovanja počitnic potrebno obravnavati ločeno glede na posamezno fazo
vedenja turistov.

27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32