Page 22 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 22
remljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki

V fazi načrtovanja počitnic se raba informacijskih virov najpomembneje razlikuje pri
rabi destinacijskih informacijskih virov ter informacij s strani potovalnih agencij. Ti infor-
macijski viri so torej ključni za razlikovanje med različnimi segmenti turistov in posledično
tudi najuporabnejši za doseganje specifičnih segmentov turistov. V fazi, ko je turist že spre-
jel končno odločitev o počitnicah, se pokaže, da obstajajo tri skupine turistov: 1) turisti, ki
ne potrebujejo informacij in torej ne uporabljajo nobenega specifičnega vira informacij; 2)
turisti, ki intenzivno iščejo informacije med neformalnimi viri (npr. prijatelji in sorodni-
ki); in 3) turisti z veliko potrebo po informacijah. Ta skupina informacije išče med sorodni-
ki in prijatelji ter preko direktnih virov, kot so potovalne agencije in potovalni vodniki. Ta-
bela 2 prikazuje deleže segmentov glede na tip, intenziteto in vire informiranja. Rezultati
študije med švicarsko potujočo populacijo nakazujejo, da lahko turiste delimo na štiri po-
membne skupine:
– skupina, ki v fazi načrtovanja počitnic uporablja neformalne vire (23 %) in v fazi po

odločitvah nima velike potrebe po dodatnem informiranju,
– skupina, ki se v fazi načrtovanja prav tako poslužuje neformalnih virov, a ima v fazi po

odločitvi veliko potrebo po informacijah (27 %),
– skupina (13 %), ki primarno uporablja komercialne vire informiranja ter po sprejetih

odločitvah nadaljuje z intenzivnim informiranjem, ter
– skupina (19 %), ki predstavlja uporabnike direktnih virov v fazi načrtovanja in tudi po

odločitvi intenzivno išče dodatne informacije.
Tabela 2: Segmenti turistov glede na fazo načrtovanja, stopnjo in vire informiranja

Viri pred Neformalni viri Direktni viri Komercialni
odločitvijo Velika potreba po viri
Potrebe po infor- Ni potrebe po infor- Velika potreba po informacijah
macijah macijah informacijah 13 % Velika potre-
Delež turistov ba po infor-
23 % 27 % macijah
Viri po odločitvi Prijatelji in sorodni- 19 %
ki, destinacijski in-
Prijatelji in sorodni- Destinacijski
/ fromacijski viri ter ki, drugi nespecifici- informacij-
drugi nespecificira- rani viri ski viri
ni viri

Vir: povzeto po Bieger in Laesser 2004, 365.

Vsekakor pa je pomembno upoštevati tudi dejstvo, da turisti informacije iščejo, pro-
cesirajo in uporabljajo tudi v fazah doživljanja počitnic in v fazi evalvacije ali podoživljanja.
Turist v fazi načrtovanja počitnic uporablja drugačne vire in orodja informiranja kot v fazi
doživljanja ali podoživljanja počitnic, saj se tudi razpoložljivost virov razlikuje. V fazi načr-
tovanja in podoživljanja počitnic je turist v domačem okolju, kjer gotovo nima na razpolago
takih informacijskih virov in orodij kot v destinaciji (v fazi doživljanja počitnic). Pomem-
ben vidik uporabe informacij med turisti sta tudi oblika in trajanje počitniške izkušnje, saj

22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27