Page 35 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 35
teoretične osnove vedenja turistov

raziskave motivacije večkrat slonijo na teoriji hierarhije potreb po Maslowu (1970), najver-
jetneje zaradi njene enostavnosti.

Hsu, Cai in Li (2010) so opravili pregled do tedaj opravljenih raziskav s področja mo-
tivacije v turizmu (v revijah Annals of Tourism Research, Tourism Management in Journal of
Travel Research) in ugotovili, da je raziskav, ki analizirajo povezave med motivacijo in osta-
limi vedenjskimi koncepti v turizmu, presenetljivo malo. V Tabeli 5 prikazujemo, kaj so po-
samezni raziskovalci analizirali v povezavi z motivacijo turistov.

Tabela 5: Raziskave s področja motivacije vedenja turistov

Referenca Namen raziskave
Dann 1977 Analiza motivacije s sociološkega vidika, osredotočena na dejavnike potiska
(ang. push)
Crompton 1979 Analiza motivacije za oddih (skozi intervjuje je bilo identificiranih sedem moti-
vacijskih faktorjev)
Dann 1981 Pregled raziskav, v katerih je bilo identificiranih sedem pristopov k analiziranju
Dunn Ross in Iso-Aho- motivacije.
la 1991
Mansfeld 1992 Razmerje med motivacijo in zadovoljstvom
Paul 1992
Fodness 1994 Vloga motivacije v vedenju turistov
Gnoth 1997 Motivacija ekoturistov
Ryan in Glendon 1998 Oblikovan merilni instrument z 20 spremenljivkami
Qu in Ping 1999 Razvoj modela, ki vključuje motivacijo in pričakovanja
Goossens 2000 Oblikovan merilni instrument s 14 spremenljivkami
Fleischer in Pizam 2002 Motivacija za izbiro križarjenja
Kozak 2002 Vloga čustvene komponente motivacije za turista
Razmerje med motivacijo, prihodki in zdravjem turistov seniorjev
Lau in McKercher 2004 Razlike v motivaciji med turisti obiskovalci različnih destinacij in razlike med
turisti različnih narodnosti na isti destinaciji
Kim in Prideaux 2005 Razlike v motivaciji med turisti, ki so prvič v destinaciji, in tistimi, ki so destina-
cijo obiskali že večkrat.
Yoon in Uysal 2005 Medkulturna analiza motivacije med petimi skupinami turistov različnih na-
rodnosti
Jang in Wu 2006 Razmerje med motivatorji »push« in »pull«, zadovoljstvom in lojalnostjo de-
stinaciji
Vpliv sociodemografskih dejavnikov, ekonomskega statusa, zdravstvenega sta-
nja ter analiza pozitivnih in negativnih učinkov na motivacijo turistov seniorjev

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40