Page 40 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 40
remljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki
in Kim 2010). Zaznana kontrola vedenja je izrazitejša, ko ima posameznik na voljo več vi-
rov in s tem tudi več možnosti.
Ajzen in Driver (1991) sta model TNV aplicirala tudi na področje turizma oziroma,
natančneje, na aktivnosti posameznika v prostem času. Na vzorcu 146 dodiplomskih štu-
dentov sta izvedla raziskavo, predvsem z namenom analiziranja odnosov med vedenjskimi,
normativnimi in nadzornimi prepričanji na eni strani in sodelovanjem pri petih (aktivno-
sti na plaži, tek, plezanje, kolesarjenje in jadranje oziroma veslanje) prostočasnih rekreativ-
nih aktivnostih. S študijo sta pokazala, da vedenjska, normativna in nadzorna prepričanja
predstavljajo temelje za stališča, subjektivne norme in zaznano kontrolo vedenja. Korelacije
med posameznimi prepričanji in aktivnostjo so se sicer izkazala za šibke, a v večini prime-
rov visoko statistično značilne. Analiza odgovorov je pokazala, da se anketiranci udeležu-
jejo rekreativnih aktivnosti predvsem takrat, ko od tega pričakujejo določene prednosti, na
primer da jih prijatelji in družina pri tem podpirajo. Obenem anketiranci menijo, da pose-
dujejo dovolj virov za aktivno udeležbo v aktivnostih.
Slika 7: Model vedenja turistov v »zelenih« hotelih (nadgradnja TNV)
Vir: prirejeno po Han in Kim 2010.
40
in Kim 2010). Zaznana kontrola vedenja je izrazitejša, ko ima posameznik na voljo več vi-
rov in s tem tudi več možnosti.
Ajzen in Driver (1991) sta model TNV aplicirala tudi na področje turizma oziroma,
natančneje, na aktivnosti posameznika v prostem času. Na vzorcu 146 dodiplomskih štu-
dentov sta izvedla raziskavo, predvsem z namenom analiziranja odnosov med vedenjskimi,
normativnimi in nadzornimi prepričanji na eni strani in sodelovanjem pri petih (aktivno-
sti na plaži, tek, plezanje, kolesarjenje in jadranje oziroma veslanje) prostočasnih rekreativ-
nih aktivnostih. S študijo sta pokazala, da vedenjska, normativna in nadzorna prepričanja
predstavljajo temelje za stališča, subjektivne norme in zaznano kontrolo vedenja. Korelacije
med posameznimi prepričanji in aktivnostjo so se sicer izkazala za šibke, a v večini prime-
rov visoko statistično značilne. Analiza odgovorov je pokazala, da se anketiranci udeležu-
jejo rekreativnih aktivnosti predvsem takrat, ko od tega pričakujejo določene prednosti, na
primer da jih prijatelji in družina pri tem podpirajo. Obenem anketiranci menijo, da pose-
dujejo dovolj virov za aktivno udeležbo v aktivnostih.
Slika 7: Model vedenja turistov v »zelenih« hotelih (nadgradnja TNV)
Vir: prirejeno po Han in Kim 2010.
40