Page 72 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 72
emljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki
Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov
International visitor survey Poročano vedenje mednarodnih turistov (npr. potovalna
National Visitor Survey skupina, informiranje, rezervacije, prevoz, aktivnosti, poraba Mednarodni turisti
in osebne značilnosti).
Poročano vedenje domačih turistov (npr. potovalna skupi-
na, informiranje, rezervacije, prevoz, aktivnosti, poraba in Domači turisti
osebne značilnosti).
Visitor Profile And Satisfaction Pro- Mednarodni in domači turisti
gram1
Poročano vedenje turistov na regionalni ravni in njihovo za-
Strategic Regional Research Pro- dovoljstvo s počitnicami. Vedenje zajema različne vidike tu-
gram2 ristične izkušnje (npr. kolesarjenje, raba lokalnega transpor- Domači in mednarodni turisti
ta, splošno zadovoljstvo, informiranje ipd.).
Local Government Are Profiles Poročano vedenje o prihodih, nočitvah in motivih za lokal- Domači in mednarodni turisti
ne destinacije.
TRA Tourism Regions Profiles Poročano vedenje o prihodih, nočitvah in motivih za regio- Domači in mednarodni turisti
nalne destinacije.
Economic Analysis Reports3 Kombinacija poročanih in opazovanih podatkov o vedenju Domači in mednarodni turisti
turistov in učinkih na turistično gospodarstvo.
Tourism Investments Monitor Kombinacija poročanih in opazovanih podatkov o vedenju Različne skupine upravljavcev
turistov, turističnih ponudnikov in investitorjev. Pri projek- turistične infrastrukture, ne-
tih opazujejo le projekte nad vrednostjo 20 mio AUD in za odvisnih turističnih strokov-
hotele v vrednosti nad 5 mio AUD. Opazujejo se investicije njakov in turisti
v nastanitveno in prometno infrastrukturo.
State of the Industry Reports Kombinacija poročanih in opazovanih podatkov o vedenju Različne skupine upravljavcev
turistov, turističnih ponudnikov in učinkih na turistično go- turistične infrastrukture, ne-
spodarstvo ter družbo odvisnih turističnih strokov-
njakov in turisti.
Forecasts Reports Kombinacija poročanih in opazovanih podatkov o vedenju Turistični strokovnjaki
turistov in turističnih tokovih.
Opombe k Tabeli 15
1 Program VPS program naslednje tipične raziskave: Visitor Profile & Satisfaction Report – Victoria: Great Oce-
an Road; Visitor Profile & Satisfaction Report – Queensland: Gold Coast; Visitor Profile & Satisfaction Report
– New South Wales: Newcastle; Visitor Profile & Satisfaction Report – New South Wales: Albury in pdb.
2 Program SRR vključuje naslednje tipične raziskave: Understanding Passenger Expectations and Requirements
of Regional Airports; Visitor Information Servicing in New South Wales; Growing Cycling Tourism in Victo-
ria; The Influence of Western Australian Visitor Centres on Tourist Behaviour ipd.
3 Primeri gospodarski poročil so: State Tourism Satellite Accounts, 2014–15; Tourism Businesses in Australia,
June 2011 to June 2015; Tourism Businesses in Australia, June 2010 to June 2013.
Nemčija
Upoštevajoč dejstvo, da je Nemčija ena izmed vodilnih emitivnih držav mednarodnega tu-
rizma in vse bolj pomembna receptivna mednarodna destinacija, bi pričakovali bolj »sofi-
sticiran« sistem monitoringa turizma. Izsledki raziskave (Tabela 16) o sistemu spremlja-
nja vedenja turistov kažejo, da temu ni tako. Obstaja namreč manj empiričnega spremljanja
72
Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov
International visitor survey Poročano vedenje mednarodnih turistov (npr. potovalna
National Visitor Survey skupina, informiranje, rezervacije, prevoz, aktivnosti, poraba Mednarodni turisti
in osebne značilnosti).
Poročano vedenje domačih turistov (npr. potovalna skupi-
na, informiranje, rezervacije, prevoz, aktivnosti, poraba in Domači turisti
osebne značilnosti).
Visitor Profile And Satisfaction Pro- Mednarodni in domači turisti
gram1
Poročano vedenje turistov na regionalni ravni in njihovo za-
Strategic Regional Research Pro- dovoljstvo s počitnicami. Vedenje zajema različne vidike tu-
gram2 ristične izkušnje (npr. kolesarjenje, raba lokalnega transpor- Domači in mednarodni turisti
ta, splošno zadovoljstvo, informiranje ipd.).
Local Government Are Profiles Poročano vedenje o prihodih, nočitvah in motivih za lokal- Domači in mednarodni turisti
ne destinacije.
TRA Tourism Regions Profiles Poročano vedenje o prihodih, nočitvah in motivih za regio- Domači in mednarodni turisti
nalne destinacije.
Economic Analysis Reports3 Kombinacija poročanih in opazovanih podatkov o vedenju Domači in mednarodni turisti
turistov in učinkih na turistično gospodarstvo.
Tourism Investments Monitor Kombinacija poročanih in opazovanih podatkov o vedenju Različne skupine upravljavcev
turistov, turističnih ponudnikov in investitorjev. Pri projek- turistične infrastrukture, ne-
tih opazujejo le projekte nad vrednostjo 20 mio AUD in za odvisnih turističnih strokov-
hotele v vrednosti nad 5 mio AUD. Opazujejo se investicije njakov in turisti
v nastanitveno in prometno infrastrukturo.
State of the Industry Reports Kombinacija poročanih in opazovanih podatkov o vedenju Različne skupine upravljavcev
turistov, turističnih ponudnikov in učinkih na turistično go- turistične infrastrukture, ne-
spodarstvo ter družbo odvisnih turističnih strokov-
njakov in turisti.
Forecasts Reports Kombinacija poročanih in opazovanih podatkov o vedenju Turistični strokovnjaki
turistov in turističnih tokovih.
Opombe k Tabeli 15
1 Program VPS program naslednje tipične raziskave: Visitor Profile & Satisfaction Report – Victoria: Great Oce-
an Road; Visitor Profile & Satisfaction Report – Queensland: Gold Coast; Visitor Profile & Satisfaction Report
– New South Wales: Newcastle; Visitor Profile & Satisfaction Report – New South Wales: Albury in pdb.
2 Program SRR vključuje naslednje tipične raziskave: Understanding Passenger Expectations and Requirements
of Regional Airports; Visitor Information Servicing in New South Wales; Growing Cycling Tourism in Victo-
ria; The Influence of Western Australian Visitor Centres on Tourist Behaviour ipd.
3 Primeri gospodarski poročil so: State Tourism Satellite Accounts, 2014–15; Tourism Businesses in Australia,
June 2011 to June 2015; Tourism Businesses in Australia, June 2010 to June 2013.
Nemčija
Upoštevajoč dejstvo, da je Nemčija ena izmed vodilnih emitivnih držav mednarodnega tu-
rizma in vse bolj pomembna receptivna mednarodna destinacija, bi pričakovali bolj »sofi-
sticiran« sistem monitoringa turizma. Izsledki raziskave (Tabela 16) o sistemu spremlja-
nja vedenja turistov kažejo, da temu ni tako. Obstaja namreč manj empiričnega spremljanja
72