Page 73 - Uran Maravić, Maja. 2017. Ocenjevanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 73
ocenjevanje kakovosti v restavracijah
– jedilni pribor,
– atmosfero,
– storitev (sprejem, svetovanje pri izboru hrane in pijače, skladnost strežbe, plačevanje,

reševanje pritožb, enaka obravnava vseh gostov …),
– vinsko klet,
– strukturo in jasnost vinske karte.

Ocenjevalci Gault Millau so usposobljeni gastronomski strokovnjaki. Oni ne opra-
vljajo tega dela profesionalno (kot poklic), ampak so profesionalci v smislu svojih izkušenj.
Predvsem so to ljudje, ki radi dobro jedo in to pogosto počnejo iz različnih razlogov. Za svo-
je ocene so primerno plačani. V posamezno restavracijo gredo toliko časa, dokler niso pre-
pričani v svojo oceno. V restavraciji se obnašajo kot običajni gosti in se ne identificirajo kot
ocenjevalci Gault Millau (Gault Millau Österreich 2014).

AAA diamond ratings

Od svojih začetkov leta 1902 kot federacija neodvisnih avto-moto klubov, je bil namen
American Automobile Association – AAA, da zagotavlja informacije in varnost za več kot
51 milijonov svojh članov (AAA 2008). AAA ocenjuje različne objekte v ZDA, Kanadi,
Mehiki in na Karibih. Glede na njihove objave poleg nastanitvenih objektov ocenijo še pre-
ko 27.000 restavracij (AAA 2008).

AAA distribuira preko 64 milijonov kopij tiskanih materialov, ki se nanašajo na po-
tovalne informacije letno. Sem prištevajo regionalne vodnike Tour Book® in Camp Book®,
vodnike po trgovinah, atlase in karte. Poleg tega AAA distribuira spletne informacije, saj
ima spletna stran AAA.com preko 40 milijonov obiskov letno (AAA 2008).

AAA dodeljuje oceno v diamantih in ta ocena predstavlja kombinacijo celovite kako-
vosti, od hrane in opremljenosti do storitev. Kriteriji so javni in so oblikovani s strani uspo-
sobljenih strokovnjakov, članov AAA in uglednih posameznikov iz gostinstva. Razdeljeni
so na objektivne in subjektivne kriterije. Ocenjevalci obiščejo restavracijo anonimno in do-
delijo oceno za pet temeljnih področij: hrana, storitev, ambient, čistoča in osebje. Končna
ocena je sestavljena iz povprečne ocene posameznih elementov, s poudarkom na skupnem
vtisu bolj kot na posamezni oceni (AAA 2008).

Znak kakovosti ljubljanskega turizma

Leta 2000 sta se Mestna občina Ljubljana in njena lokalna turistična organizacija Turizem
Ljubljana odločili, da bosta turistična podjetja spodbudili k ponujanju kakovostnih turi-
stičnih proizvodov in storitev. Zbrali so večjo skupino turističnih strokovnjakov, da pripra-
vijo kriterije za ocenjevanje kakovosti v ljubljanskih turističnih podjetjih in organizacijah.
Projekt so poimenovali Znak kakovosti ljubljanskega turizma (angl. Ljubljana Quality Se-
lection – LQS). Najprej so želeli zajeti vse turistične ponudnike, a se sedaj žal ocenjuje samo
trgovine in restavracije. Ta točka je namenjena predstavitvi projekta, ki se nanaša na resta-
vracije. V strategiji razvoja Ljubljane kot turistične destinacije do leta 2020 je zapisano, da
bodo kriteriji vpeljani in razviti tudi za druge turistične ponudnike.

V letih 2000–2008 se restavracij ni ocenjevalo anonimno. Prvi ocenjevalni list je bil
zasnovan na doktrini SERVQUAL-a in je bil ocenjevanju restavracij slabo prilagojen, saj je

73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78