Page 178 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 178
Jezikovno izobraževanje in podjetja

Slika 1: Starost pričetka učenja tujega jezika v državah EU
Vir: Devlin 2015.

Evropska unija je v svetovnem merilu jezikovna velesila, ki močno
podpira učenje tujih jezikov v vseh državah članicah. Večjezičnost je po-
178 membno področje politike EU, kar nam da jasno vedeti, da smo zdru-
ženi v raznolikosti.10 To se močno odraža v medjezikovni in medkultur-
ni komunikaciji, podprti z več dokumenti na nivoju EU. Eden vidnejših
strateških dokumentov je »Skupni evropski jezikovni okvir (SEJO)«, ki
podrobno opisuje, kaj vse je potrebno znati za dobro medsebojno komu-
nikacijo v tujem jeziku. »SEJO« navaja naslednje smernice, ki naj bodo
v pomoč pri poučevanju (Europass 2011):
− Obvezni drugi tuji jezik bi se moral uvesti v program devetletne

OŠ na nacionalni ravni.
− Pripraviti bi bilo treba načrt strokovne podpore za učitelje.
− Pri učenju bi bilo treba uporabljati sodobne metode poučevanja.
− Uvesti bi bilo potrebno stalno obliko usposabljanja za učitelje v

ta namen.
− Izbira jezika bi morala biti ustrezna glede na kulturno in gospo-

darsko vlogo tega jezika v državi članici EU.
− Doseči bi morali še večjo raznolikost nabora jezikov.
− Na narodno mešanih območjih bi ostal drugi tuji jezik v okviru

obveznih izbirnih predmetov, to naj bi veljalo tudi za šole s prila-
gojenim učnim programom.
− Srednješolski programi bi se morali prilagoditi, saj učenci nada-
ljujejo z učenjem drugega tujega jezika.
− Drugi tuji jezik bi se moral uvesti v obvezno izobraževanje sre-
dnjih strokovnih in poklicnih šol.


10 Slogan Evropske unije je »Združeni v različnosti« in se uporablja od leta 2000. Govori o tem, da
se evropske države povezujejo v Evropsko unijo z namenom doseganja trajnega miru in blaginje
hkrati pa jih bogati različnost njihovih kultur, tradicij in jezikov (Evropska unija b. l.c).
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183