Page 180 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 180
ikovno izobraževanje in podjetja

  Angleščina Francoščina Nemščina

  2009 2014 2009 2014 2009 2014
42,5 37,7 ––
Avstrija 98,5 99,4 8,7 8,0 54,4 46,7
94,6 13,3 2,8 1,7 1,5
Poljska 92,2 65,2 85,3 85,2 12,1 12,8
99,3 9,8 10,8
Portugalska 83,2 98,2 16,4 13,2 66,4 63,4
99,0 17,9 11,3 67,9 57,7
Romunija 98,1 99,9 20,0 16,8 27,8 16,9
100,0 27,0 21,4
Slovenija 92,8 32,3 28,3
– 11,8 9,7
Slovaška 98,3 12,8 9,9
43,9 20,3 21,3
Finska 99,7

Švedska 99,9

Velika Bri- –
tanija 44,8

180 Norveška

Vir: Eurostat 2016.

Podatki Eurostata (2016) kažejo na večje spremembe pri deležu ot-
rok, ki se v državah EU učijo dveh tujih jezikov. Med letoma 2009 in 2014
se je ta delež v nekaterih državah EU močno povečal, v drugih pa se je celo
še bolj zmanjšal (preglednica 2). V naši državi se je ta delež zmanjšal za 2,1
indeksni točki.

V velikem delu držav EU je že uvedeno učenje dveh tujih jezikov v
obdobju osnovnošolskega izobraževanja, vendar to še ni obvezno v vseh
državah. Trend je zelo močan predvsem v Grčiji, Nemčiji, Italiji in Veli-
ki Britaniji. V šolskem letu 2009/2010 se je dveh tujih jezikov učilo 60 %
vseh učencev (Eurydice 2012, 10), v šolskem letu 2004/2005 je bilo ta-
kih učencev le 46,7 % (slika 2). Pozitivno sliko nekoliko zmoti le dejstvo,
da v večini držav za učenje tujih jezikov namenijo zgolj 10 % fonda učnih
ur. Izjeme, ki izstopajo, so Belgija 14,3 %, Luxemburg 40,5 % in Malta z
15,2 % ur, namenjenih učenju tujih jezikov (Eurydice 2012, 10).

Na nivoju srednješolskega izobraževanja se kažejo manjše razlike
med samimi državami članicami EU, večje razlike so med izobraževal-
nimi programi. Dijaki se v programih srednjega splošnega izobraževanja
učijo več tujih jezikov kot njihovi vrstniki na poklicnih šolah. Večina di-
jakov, ki se v državah EU izobražuje v splošno izobraževalnih programih,
se uči vsaj dva tuja jezika. Izjema so le dijaki na Irskem in v Veliki Brita-
niji, kjer morajo šole ponuditi možnost učenja tujega jezika, učencem pa
ga ni obvezno izbrati. Tako se v teh okoljih večina dijakov tujih jezikov
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185