Page 179 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 179
Pomen znanja tujih jezikov za gospodarstvo Dravinjske doline 179

Množica uradnih jezikov v EU od posameznika, ki želi učinkovito
komunicirati, zahteva znanje več kot le enega tujega jezika. Države člani-
ce EU so si na zasedanju v Barceloni leta 2002 zadale cilj, da bi se vsi ot-
roci v času osnovnega šolanja učili dveh tujih jezikov. Te cilje sta potrdi-
la Evropski svet in Evropski parlament, saj sta leta 2006 učenje dveh tujih
jezikov v času osnovnega izobraževanja do terciarnega izobraževanja uvr-
stila med prioritetne cilje (Eurydice 2012).

V preglednici 1 so zbrani podatki o tujih jezikih, ki se jih otroci uči-
jo v šoli. Podatki kažejo, da se večina učencev v EU uči angleškega jezika,
dodatno pa še nemškega in (ali) francoskega. Zgleden primer je Sloveni-
ja, ki je v samem vrhu po deležu učencev, ki se učijo tujih jezikov v obve-
znem sistemu izobraževanja.

Preglednica 1: Delež otrok, ki se uči določen tuji jezik, primerjalno za leti 2009 in 2014

  Angleščina Francoščina Nemščina

  2009 2014 2009 2014 2009 2014

EU_28 94,2 94,1 26,0 23,0 23,1 18,9
povprečno
Belgija 95,0 95,6 49,3 48,4 29,3 27,6
Bolgarija 87,5 90,7 14,5 12,4 35,9 34,3
Češka 100,0 95,0 24,8 16,2 60,6 55,8
Danska 91,6 82,1 10,7 14,6 35,1 28,0
Nemčija 91,8 86,8 28,1 23,8 ––
Estonija 96,2 97,6 6,9 7,0 39,2 28,5
Irska –– 58,2 59,5 16,4 16,5
Grčija 93,8 94,4 7,8 4,4 3,4 2,5
Španija 94,4 97,5 27,0 24,2 1,1 1,7
Francija 99,5 99,8 –– 21,3 21,5
Hrvaška 99,0 99,5 3,7 4,2 62,5 61,5
Italija 96,5 97,8 20,1 16,1 6,9 8,2
Ciper 91,4 90,2 40,6 37,1 2,2 6,2
Latvija 97,2 97,8 3,9 5,7 28,8 27,6
Litva 90,8 95,3 3,8 2,9 18,8 8,6
Luksemburg 97,7 92,1 100,0 100,0 100,0 100,0
Madžarska 79,4 83,1 6,6 5,7 48,7 46,3
Malta 100,0 100,0 6,9 22,2 1,5 4,7
Nizozemska 100,0 95,5 64,2 31,1 69,8 40,3
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184