Page 18 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 18
Jezikovno izobraževanje in podjetja
tance of language learning for companies. The empirical part includes the
results of the ELAN survey (Effects of the European Economy of Shorta-
ges of foreign Language Skills in Enterprise), which has been carried out by
the European Union on this subject, and also the analysis of the web survey
about the level of awareness of the Slovenian companies regarding the im-
portance of linguistic knowledge and language learning, along with infor-
mation on how they incorporate it in their business activities.
Key words: company, foreign languages, education, multilingualism, Euro-
pean Union, lifelong learning
Opredelitev obravnavanega problema in teoretičnih izhodišč
Živimo v času nenehnih sprememb. Zaradi vse hitrejšega in zahtevnejše-
18 ga tempa življenja, se morajo posamezniki in organizacije nenehno razvi-
jati in prilagajati hitro spreminjajočemu se okolju. Konkurenca je neizogi-
ben globalni pojav, zato se je potrebno sprememb zavedati in se jim znati
prilagajati, le tako so lahko posamezniki uspešnejši od konkurence (Huč
in Sedlovčnik 2002).
Znanje je ena izmed velikih konkurenčnih prednosti posamezni-
ka, organizacije in družbe. Lahko ga opredelimo kot intelektualni kapi-
tal organizacije, ki je močno povezan z uspešnostjo podjetja. Pomembno
je zavedanje, da je mogoče vsako dejavnost izboljšati in izpopolniti, kar
omogočajo nove izkušnje, nenehno učenje in izobraževanje. Učenje pred-
stavlja neprekinjen krog pridobivanja in preverjanja znanja, katerega je
treba izkoristiti in z njim dosegati določene cilje (Uredništvo in avtor-
ji 2006).
Kadri v podjetju predstavljajo ključne nosilce pri uresničevanju ciljev.
Zato bi morala vsaka organizacija (oziroma podjetje) aktivno sodelovati
pri razvoju svojih kadrov ter jih izobraževati, pri čemer imata pomembno
vlogo posameznik in organizacija. V organizaciji je poleg kadrovske služ-
be, za ustvarjanje okolja, kjer se posameznik lahko razvija, odgovoren
tudi management. Posameznik mora biti odprt za spremembe, ustvarja-
len in pripravljen na učenje (Habe 2002).
Kadar govorimo o izobraževanju kadrov v podjetjih, govorimo o iz-
obraževanju odraslih, ki predstavlja eno od sestavin koncepta vseživljenj-
skega izobraževanja. Kump in Jelenc-Krašovec (2009, 7) razlagata vseži-
vljenjsko izobraževanje, kot »izobraževanje in učenje skozi celo življenje,
torej od rojstva do konca življenja«. Temeljni cilj vseživljenjskega izobra-
ževanja je omogočiti izobraževanje vsem ljudem, skozi vsa življenjska ob-
dobja, na vseh področjih in v vseh okoljih.
tance of language learning for companies. The empirical part includes the
results of the ELAN survey (Effects of the European Economy of Shorta-
ges of foreign Language Skills in Enterprise), which has been carried out by
the European Union on this subject, and also the analysis of the web survey
about the level of awareness of the Slovenian companies regarding the im-
portance of linguistic knowledge and language learning, along with infor-
mation on how they incorporate it in their business activities.
Key words: company, foreign languages, education, multilingualism, Euro-
pean Union, lifelong learning
Opredelitev obravnavanega problema in teoretičnih izhodišč
Živimo v času nenehnih sprememb. Zaradi vse hitrejšega in zahtevnejše-
18 ga tempa življenja, se morajo posamezniki in organizacije nenehno razvi-
jati in prilagajati hitro spreminjajočemu se okolju. Konkurenca je neizogi-
ben globalni pojav, zato se je potrebno sprememb zavedati in se jim znati
prilagajati, le tako so lahko posamezniki uspešnejši od konkurence (Huč
in Sedlovčnik 2002).
Znanje je ena izmed velikih konkurenčnih prednosti posamezni-
ka, organizacije in družbe. Lahko ga opredelimo kot intelektualni kapi-
tal organizacije, ki je močno povezan z uspešnostjo podjetja. Pomembno
je zavedanje, da je mogoče vsako dejavnost izboljšati in izpopolniti, kar
omogočajo nove izkušnje, nenehno učenje in izobraževanje. Učenje pred-
stavlja neprekinjen krog pridobivanja in preverjanja znanja, katerega je
treba izkoristiti in z njim dosegati določene cilje (Uredništvo in avtor-
ji 2006).
Kadri v podjetju predstavljajo ključne nosilce pri uresničevanju ciljev.
Zato bi morala vsaka organizacija (oziroma podjetje) aktivno sodelovati
pri razvoju svojih kadrov ter jih izobraževati, pri čemer imata pomembno
vlogo posameznik in organizacija. V organizaciji je poleg kadrovske služ-
be, za ustvarjanje okolja, kjer se posameznik lahko razvija, odgovoren
tudi management. Posameznik mora biti odprt za spremembe, ustvarja-
len in pripravljen na učenje (Habe 2002).
Kadar govorimo o izobraževanju kadrov v podjetjih, govorimo o iz-
obraževanju odraslih, ki predstavlja eno od sestavin koncepta vseživljenj-
skega izobraževanja. Kump in Jelenc-Krašovec (2009, 7) razlagata vseži-
vljenjsko izobraževanje, kot »izobraževanje in učenje skozi celo življenje,
torej od rojstva do konca življenja«. Temeljni cilj vseživljenjskega izobra-
ževanja je omogočiti izobraževanje vsem ljudem, skozi vsa življenjska ob-
dobja, na vseh področjih in v vseh okoljih.