Page 19 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 19
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 19

Znanje in količina informacij sta temeljni kategoriji vsakega uspešne-
ga podjetja. Podjetja v današnjem času potrebujejo dobro izobražen ka-
der, če želijo biti konkurenčna in tekmovati z drugimi podjetji. Ker pa
znanje hitro zastareva, ga je potrebno nadgrajevati (Jesenko 2009). Za po-
slovni uspeh niso dovolj le volja do dela, vztrajnost in pridnost. V podje-
tjih, naj bi se količina znanja na vseh ravneh čim bolj in čim hitreje pove-
čevala (Kos 2009, 101).

Zaradi vse večje globalizacije in razvoja, podjetja določene države v
današnjem času ne sodelujejo le z domačimi podjetji, ampak tudi s pod-
jetji drugih držav. Pomembno vlogo v podjetjih predstavlja znanje tujih
jezikov. Na spletni strani Evropske komisije (2008) je zapisano, da jezi-
ki povezujejo ljudi in države, omogočajo medsebojno sporazumevanje in
sodelovanje. V prispevku se bom osredotočila na omenjeno znanje in to-
vrstno izobraževanje. Poskušala bom predstaviti jezikovno izobraževanje
kot vseživljenjski proces, pomen le-tega v slovenskih podjetjih in delova-
nje Evropske unije na tem področju.

Kadar govorimo o znanju in izobraževanju v podjetjih, se pogosto sre-
čujemo s pojmom učečega se podjetja. Pomeni pridobivanje, prenašanje,
uporabljanje, shranjevanje, merjenje in vrednotenje znanja. Pomembno
je ugotoviti potrebe po določenem znanju in načine posredovanja (Ure-
dništvo in avtorji 2006). Pri jezikovnem ali kateremkoli izobraževanju, je
pomembno vprašanje tudi, katere kadre izobraževati in koliko sredstev
nameniti za izobraževanje. S pomočjo odgovorov podjetij na anketni
vprašalnik, bom v prispevku poskušala prikazati mnenja in odgovore slo-
venskih podjetij na omenjena vprašanja jezikovnega izobraževanja.

Namen in cilji
Tema vseživljenjskega jezikovnega izobraževanja postaja vse bolj zanimi-
va in aktualna. Zaradi odprtih meja med državami, se veliko pozornosti
namenja jezikovnemu izobraževanju na področju šolstva. Vedno več po-
zornosti je deležno izobraževanje odraslih in izobraževanje kadrov v pod-
jetjih.

Namen tega sestavka je s pomočjo domače in tuje literature opredeli-
ti jezikovno izobraževanje, s pomočjo analize ugotoviti pomembnost je-
zikovnega znanja v organizacijah.

Cilji teoretičnega dela so opredeliti izobraževanje, njegovo vlogo v
šolstvu, v organizacijah v Sloveniji ter v Evropski uniji.

Cilji empiričnega dela so ugotoviti pomembnost znanja tujih jezikov
in jezikovnega izobraževanja kadrov v slovenskih podjetjih in dejansko
delovanje podjetij na tem področju. V okviru tega dela sem si postavila
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24