Page 22 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 22
Jezikovno izobraževanje in podjetja

ki se je pripravljen prilagajati, je kreativen in se je sposoben nenehno uči-
ti ter izpopolnjevati.

Namen izobraževanja je razvijanje znanja, spretnosti, vrednot in ra-
zumevanja, ki so potrebni v življenju in pri delu. Cilj je razumevanje in
spoznavanje različnih kultur, s čimer lahko posamezniki vplivajo in pri-
spevajo k razvoju družbe v kateri živijo. Pomembno je pridobivanje jezi-
kovnega znanja, saj je temelj za razvoj posameznika, pridobivanje infor-
macij, učenje, sporazumevanje ... Izobraževanje kot pridobivanje znanj in
spretnosti, ni omejeno le na področje dejavnosti (Vukovič in Miglič 2006,
21).

Ker se bom v prispevku osredotočila na izobraževanje tujih jezikov
oziroma jezikovno izobraževanje, je v nadaljevanju zapisana tudi njegova
definicija. Pri jezikovnem izobraževanju gre za postopno in sistematično
22 pridobivanje znanja tujih jezikov. K tujim jezikom prištevamo vse jezike,
ki so v vsakodnevni rabi, vendar niso materni jezik govorcev. Zorko Men-
cin (2003) jezikovno izobraževanje opredeljuje kot »zaokroženo in po-
vezano pridobivanje znanja, spretnosti in veščin, ki so uporabljive v raz-
ličnih življenjskih in poklicnih situacijah s tujimi govorci«. Zaradi večje
mobilnosti, stikov z ljudmi, različnimi kulturami, nam znanja in veščine
pridobljene na področju izobraževanja tujih jezikov, omogočajo sporazu-
mevanje in komunikacijo v zasebnem in poslovnem svetu.

Načini učenja tujih jezikov
Učenje je človekov spremljevalec, spremlja ga na vsakem koraku. Kot vsa-
ko učenje in izobraževanje, lahko tudi učenje tujih jezikov poteka na raz-
lične načine. Izbira primernega načina je odvisna od posameznika, njego-
vih potreb in razpoložljivega časa. Pomembno je, da posameznik odkrije
najprimernejši način zanj, da mu bo učenje v užitek. Evropska komisi-
ja (2008) na svoji spletni strani navaja naslednje načine za učenje tujih je-
zikov:
− samostojno učenje,
− učenje z javnimi občili,
− učenje po internetu,
− učenje z učiteljem,
− učenje na delovnem mestu in
− učenje tujega jezika preko komunikacije s tujejezičnim sogovor-

nikom.
Za samostojno učenje se posameznik odloči, kadar želi pridobiti novo
znanje na samostojen način. Pri samostojnem učenju tujih jezikov lahko
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27