Page 20 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 20
Jezikovno izobraževanje in podjetja
nekaj hipotez, ki jih bom na koncu s pomočjo analize rezultatov vprašal-
nika ovrgla ali potrdila:
Hipoteza 1: Anketirani v podjetju menijo, da je znanje jezikov in iz-
obraževanje v njihovem podjetju pomembno.
Hipoteza 2: V slovenskih podjetjih je najpomembnejše znanje angle-
škega jezika.
Hipoteza 3: Podjetja so pri zaposlovanju novih kadrov pozorna na v
dokumentaciji navedeno znanje tujih jezikov, vendar znanje red-
ko preverijo.
Hipoteza 4: Kljub pomembnosti jezikovnega znanja, podjetja svoje
kadre ne izobražujejo pogosto.
Hipoteza 5: Podjetja največkrat izobražujejo vodje določenih oddel-
kov (na primer vodjo nabave, saj ima stik z dobavitelji).
20 Hipoteza 6: Podjetja za tovrstno izobraževanje ne pridobivajo
sredstev Evropske unije.
Predvidene metode za doseganje ciljev
V teoretičnem delu bom uporabila sekundarne vire, pri čemer bom pre-
učila dostopno domačo in tujo literaturo, predvsem v elektronski obliki
in ostale vire.
V empiričnem delu bom uporabila primarne vire, ki jih bom pridobi-
la s pomočjo anketnega vprašalnika za podjetja. Anketni vprašalnik bo
sestavljen predvsem iz vprašanj zaprtega tipa, posredovan bo v spletni ob-
liki. Poslala ga bom na 500 elektronskih naslovov različnih slovenskih
podjetij, ki so objavljeni na spletu. Podatke, ki jih bom pridobila s pomoč-
jo rešenih vprašalnikov, bom analizirala, prikazala v grafični obliki in jih
opisala. Na podlagi ugotovljenih rezultatov bom oblikovane hipoteze po-
trdila ali ovrgla.
Predpostavke in omejitve
Predpostavljam, da se slovenska podjetja zavedajo pomena jezikovnega
znanja in izobraževanja, vendar na tem področju ne delujejo dovolj in-
tenzivno in zavzeto. Predpostavljam, da bodo podjetja v prihodnosti pos-
večala več pozornosti temu področju, predvsem zaradi velikega vpliva
Evropske unije in širitve trga, kar pomeni, da se bodo morala podjetja so-
očati z večjo konkurenco na področju znanja tujih jezikov. Če bodo žele-
li biti konkurenčni in uspešni, bodo morali iskati najugodnejše partnerje
in sodelovati z drugimi državami, kar pomeni učenje tujih jezikov in izo-
braževanje kadrov na tem področju.
nekaj hipotez, ki jih bom na koncu s pomočjo analize rezultatov vprašal-
nika ovrgla ali potrdila:
Hipoteza 1: Anketirani v podjetju menijo, da je znanje jezikov in iz-
obraževanje v njihovem podjetju pomembno.
Hipoteza 2: V slovenskih podjetjih je najpomembnejše znanje angle-
škega jezika.
Hipoteza 3: Podjetja so pri zaposlovanju novih kadrov pozorna na v
dokumentaciji navedeno znanje tujih jezikov, vendar znanje red-
ko preverijo.
Hipoteza 4: Kljub pomembnosti jezikovnega znanja, podjetja svoje
kadre ne izobražujejo pogosto.
Hipoteza 5: Podjetja največkrat izobražujejo vodje določenih oddel-
kov (na primer vodjo nabave, saj ima stik z dobavitelji).
20 Hipoteza 6: Podjetja za tovrstno izobraževanje ne pridobivajo
sredstev Evropske unije.
Predvidene metode za doseganje ciljev
V teoretičnem delu bom uporabila sekundarne vire, pri čemer bom pre-
učila dostopno domačo in tujo literaturo, predvsem v elektronski obliki
in ostale vire.
V empiričnem delu bom uporabila primarne vire, ki jih bom pridobi-
la s pomočjo anketnega vprašalnika za podjetja. Anketni vprašalnik bo
sestavljen predvsem iz vprašanj zaprtega tipa, posredovan bo v spletni ob-
liki. Poslala ga bom na 500 elektronskih naslovov različnih slovenskih
podjetij, ki so objavljeni na spletu. Podatke, ki jih bom pridobila s pomoč-
jo rešenih vprašalnikov, bom analizirala, prikazala v grafični obliki in jih
opisala. Na podlagi ugotovljenih rezultatov bom oblikovane hipoteze po-
trdila ali ovrgla.
Predpostavke in omejitve
Predpostavljam, da se slovenska podjetja zavedajo pomena jezikovnega
znanja in izobraževanja, vendar na tem področju ne delujejo dovolj in-
tenzivno in zavzeto. Predpostavljam, da bodo podjetja v prihodnosti pos-
večala več pozornosti temu področju, predvsem zaradi velikega vpliva
Evropske unije in širitve trga, kar pomeni, da se bodo morala podjetja so-
očati z večjo konkurenco na področju znanja tujih jezikov. Če bodo žele-
li biti konkurenčni in uspešni, bodo morali iskati najugodnejše partnerje
in sodelovati z drugimi državami, kar pomeni učenje tujih jezikov in izo-
braževanje kadrov na tem področju.