Page 23 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 23
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 23
posameznik izbira med različnimi pripomočki; knjige, učbeniki, DVD-
-ji ali avdiokasete za samostojno učenje, ki so na voljo v različnih jezikih.
V Sloveniji obstaja projekt imenovan Organizirano samostojno učenje, ki
ga je uvedel leta 1993 Andragoški center Republike Slovenije. V okviru
tega projekta se lahko odrasli brezplačno in samostojno učijo v središčih
za samostojno učenje po vsej Sloveniji (Koordinacija mrež za samostojno
učenje 2009).
Učenje tujih jezikov z javnimi občili predstavlja učenje preko raznih
jezikovnih tečajev, ki jih ponujajo medijske hiše v obliki televizijskih ali
radijskih programov. Ta oblika je po mnenju osnovnošolskih in srednje-
šolskih učiteljev oziroma profesorjev, druga najučinkovitejša metoda pri-
dobivanja znanja iz področja tujih jezikov (Černilogar 2010, 28).
Zaradi povečanega obsega informacij in lažjega dostopa, postaja
vedno bolj priljubljen način učenja tujih jezikov preko interneta. Ponu-
ja različne spletne strani, kjer najdemo veliko prosto dostopnih slovar-
jev različnih jezikov, prevajalnikov besed in tekstov, brezplačnih orodij
za izboljšanje tujejezičnega znanja. Prednost tega načina učenja je dosto-
pnost, ki je neodvisna od časa dostopa in lokacije učenca. Vedno več to-
vrstnih internetnih strani ponuja s pomočjo zvoka in slik, tudi učne ure
tujih jezikov.
Učenje z učiteljem poteka preko neposredne komunikacije učenca
in učitelja. Prednost je neposredna komunikacija, saj lahko učitelj vodi
učenca na način, ki ustreza učencu. Ker tovrstno učenje poteka v skupi-
nah, predstavlja prednost tudi podporno in spodbujajoče okolje. Omenje-
ni način se v največji meri uporablja v različnih šolah. Osnovnošolskim
in srednješolskim učiteljem oziroma profesorjem ta metoda predsta-
vlja najučinkovitejši način pridobivanja znanja tujih jezikov (Černilogar
2010, 28).
Pobuda za učenje tujih jezikov na delovnem mestu prihaja s strani de-
lodajalcev, ki se vse bolj zavedajo pomena znanja tujih jezikov. V sodelo-
vanju z raznimi jezikovnimi šolami oziroma centri, svojim zaposlenim
nudijo organizirane brezplačne ali subvencionirane tečaje tujih jezikov.
Komunikacija s tujejezičnim sogovornikom je eden izmed načinov uče-
nja oziroma izpopolnjevanja znanja. Pogovor med sogovorniki različnih
maternih jezikov lahko poteka neposredno (»iz oči v oči«) ali posredno
(na primer preko telefona), govorno ali pisno. Pri tem načinu je potrebno
osnovno znanje tujega jezika, da pogovor lahko poteka. Njegov namen je
izboljšanje tujejezičnega znanja.
Učinkovito učenje tujih jezikov redko poteka le na en omenjen na-
čin. Največkrat je učinkovito jezikovno izobraževanje oziroma učenje
posameznik izbira med različnimi pripomočki; knjige, učbeniki, DVD-
-ji ali avdiokasete za samostojno učenje, ki so na voljo v različnih jezikih.
V Sloveniji obstaja projekt imenovan Organizirano samostojno učenje, ki
ga je uvedel leta 1993 Andragoški center Republike Slovenije. V okviru
tega projekta se lahko odrasli brezplačno in samostojno učijo v središčih
za samostojno učenje po vsej Sloveniji (Koordinacija mrež za samostojno
učenje 2009).
Učenje tujih jezikov z javnimi občili predstavlja učenje preko raznih
jezikovnih tečajev, ki jih ponujajo medijske hiše v obliki televizijskih ali
radijskih programov. Ta oblika je po mnenju osnovnošolskih in srednje-
šolskih učiteljev oziroma profesorjev, druga najučinkovitejša metoda pri-
dobivanja znanja iz področja tujih jezikov (Černilogar 2010, 28).
Zaradi povečanega obsega informacij in lažjega dostopa, postaja
vedno bolj priljubljen način učenja tujih jezikov preko interneta. Ponu-
ja različne spletne strani, kjer najdemo veliko prosto dostopnih slovar-
jev različnih jezikov, prevajalnikov besed in tekstov, brezplačnih orodij
za izboljšanje tujejezičnega znanja. Prednost tega načina učenja je dosto-
pnost, ki je neodvisna od časa dostopa in lokacije učenca. Vedno več to-
vrstnih internetnih strani ponuja s pomočjo zvoka in slik, tudi učne ure
tujih jezikov.
Učenje z učiteljem poteka preko neposredne komunikacije učenca
in učitelja. Prednost je neposredna komunikacija, saj lahko učitelj vodi
učenca na način, ki ustreza učencu. Ker tovrstno učenje poteka v skupi-
nah, predstavlja prednost tudi podporno in spodbujajoče okolje. Omenje-
ni način se v največji meri uporablja v različnih šolah. Osnovnošolskim
in srednješolskim učiteljem oziroma profesorjem ta metoda predsta-
vlja najučinkovitejši način pridobivanja znanja tujih jezikov (Černilogar
2010, 28).
Pobuda za učenje tujih jezikov na delovnem mestu prihaja s strani de-
lodajalcev, ki se vse bolj zavedajo pomena znanja tujih jezikov. V sodelo-
vanju z raznimi jezikovnimi šolami oziroma centri, svojim zaposlenim
nudijo organizirane brezplačne ali subvencionirane tečaje tujih jezikov.
Komunikacija s tujejezičnim sogovornikom je eden izmed načinov uče-
nja oziroma izpopolnjevanja znanja. Pogovor med sogovorniki različnih
maternih jezikov lahko poteka neposredno (»iz oči v oči«) ali posredno
(na primer preko telefona), govorno ali pisno. Pri tem načinu je potrebno
osnovno znanje tujega jezika, da pogovor lahko poteka. Njegov namen je
izboljšanje tujejezičnega znanja.
Učinkovito učenje tujih jezikov redko poteka le na en omenjen na-
čin. Največkrat je učinkovito jezikovno izobraževanje oziroma učenje