Page 30 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 30
Jezikovno izobraževanje in podjetja

odličnosti in inovacij pri jezikovnem izobraževanju, omogočanje učinko-
vitejšega učenja jezikov (Council of Europe 2011c).

Svet Evrope in Evropska unija sta leto 2001 proglasila za Evropsko
leto jezikov. Skozi celotno leto so potekale pomembne promocijske akcije
jezikov in izobraževanja, saj je bilo leto namenjeno promoviranju evrop-
skih jezikov in spodbujanju jezikovnih spretnosti pri posameznikih. Ci-
lji so bili seznaniti ljudi o pomembnosti jezikovnega znanja v zelo razno-
liki in kulturno bogati Evropi, spodbuditi vseživljenjsko učenje jezikov
(pri posameznikih) z ustvarjanjem možnosti za jezikovno učenje v vsa-
ki državi članici, uveljavljati večjezičnost državljanov EU. V Sloveniji je
bilo Evropsko leto jezikov usmerjeno v promoviranje slovenskega jezika
in kulturne raznolikosti Slovenije zunaj meja, v izboljšave jezikovnega po-
uka v šolah in v omogočanje učenja jezikov vsem prebivalcem (Ministr-
30 stvo za šolstvo in šport 2011b). Z namenom, da se akcije promoviranja je-
zikovnega bogastva Evrope ne bi končale s koncem leta 2001, je Evropski
Svet proglasil 26. september za Evropski dan jezikov. Ta dan je namenjen
vsem jezikom v Evropi, vsako leto potekajo v Evropi številne prireditve,
konference, igre, tekmovanja, seminarji, tečaji na temo jezikov (Evropska
komisija 2011).

Vseživljenjsko učenje
Izobraževanje in učenje predstavljata največjo konkurenčno prednost.
Pomembno je, da je izobraževanje na vseh področjih učinkovito, da se ka-
kovost izobraževanja nenehno izboljšuje in izobraževanje posameznika
traja skozi celotno življenjsko obdobje. Cilj programa Vseživljenjsko uče-
nje, ki je bil ustanovljen s sklepom Evropskega parlamenta in Sveta, za ob-
dobje od leta 2007 do 2013, je ravno takšen: »prispevati k razvoju druž-
be z vrhunskim znanjem, trajnostnim gospodarskim razvojem, več in bolj
kakovostna delovna mesta, večja socialna kohezija in zagotavljanje varstva
okolja za prihodnje generacije.« (CMEPIUS 2007a) Namenjen je pospe-
ševanju izmenjav, sodelovanju in mobilnosti med Evropskimi izobraže-
valnimi sistemi.

Program Vseživljenjsko učenje je naslednik programov Socrates in
Leonardo da Vinci. Predstavlja osrednji program EU na področju izobra-
ževanja in usposabljanja. Namenjen je vsem generacijam ljudi in organi-
zacijam. Vsako posebno področje izobraževanja oziroma usposabljanja
pokriva eden izmed štirih vzporednih podprogramov, iz katerih je sesta-
vljen program Vseživljenjsko učenje (CMEPIUS 2007a):
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35