Page 26 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 26
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u
V najpreprostejšem pomenu je standard dogovor o tem, kako nekaj početi. Pove-
dano konkretneje, standardi so definirani enotni predpisi (navodila) za merjenje, pogo-
je, specifikacije … med posameznimi zainteresiranimi stranmi: kupec – prodajalec, pro-
izvajalec – porabnik, vlada – industrija (Malek, Škafar in Vorina 2009, 7).
Zaradi tega ni presenetljivo, da standardizacija posega praktično na vsa področja
delovanja družbe, tudi (in predvsem) na področje zagotavljanja kakovosti. Za potrebe
tega dela lahko povzamemo, da je: standard mera kakovosti, ki pove, kakšen mora biti
proizvodni proces, proizvod ali storitev ali njihovi deli.

Razvoj managementa kakovosti

V zadnjih štiridesetih letih so se sistemi managementa kakovosti spreminjali in razvija-
li neverjetno hitro. Dale (1999, 4), Alič (2003, 20–3) in Garvin (1988, 1–20) navajajo šti-
ri glavne stopnje v evoluciji managementa kakovosti:
- nadzor kakovosti (angl. inspection),
- kontrola kakovosti (angl. quality control),
- zagotavljanje kakovosti (angl. quality assurance),
- celovit management kakovosti (angl. total quality management)

Slika 1. Štiri razvojne faze sistema managementa kakovosti.
Vir: Dale 1999, .5.
26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31