Page 36 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 36
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

Da bi podjetjem pomagali uporabljati model EFQM, EFQM zagotavlja usposa-
bljanje, orodje za ocenjevanje in sheme priznavanj. Prava vrednost pa izhaja iz zbiranja
dobrih praks in vključevanja v njihov portfelj (EFQM 2012).

Namen EFQM, nepridobitne članske organizacije, je širjenje dobrih praks s štu-
dijami primerov, spletnimi seminarji, z delovnimi skupinami, s konferencami in temat-
skimi dogodki. Skrbi za mrežo najboljših organizacij v svetovnem merilu in njihovih
voditeljev, ki delijo svojo strast do poslovne odličnosti. Verjamejo, da je model EFQM
skupni okvir, ki vsem pomaga izboljševati delovanje. Cilj dela pri EFQM je s člani deli-
ti EFQM-a njihovo navdušenje, motivacijo in dosežke (EFQM 2012).

EFQM model odličnosti EFQM pregleduje in posodablja periodično na 3 leta, na
podlagi učenja, izkušenj in vpogleda vodilnih organizacij. Zasnovan je tako, da je prak-
tično in pragmatično orodje, ki omogoča organizaciji, da pridobi celovit pregled nad se-
danjo ravnjo odličnosti in prednostno razvrsti svoja prizadevanja za izboljšave za čim
večji učinek (EFQM 2012).

Model odličnosti EFQM omogoča zaposlenim razumeti vzročno-posledične po-
vezave med tem, kaj njihova organizacija dela in rezultati, ki jih dosega. Model je sesta-
vljen iz treh medsebojno močno prepletenih komponent (EFQM 2012, 3):
- temeljna načela odličnosti,
- meril in
- logike RADAR.

Temeljna načela odličnosti definirajo bistvene temelje doseganja trajne odličnosti
vsake organizacije. Merila podajajo okvir, ki organizacijam pomaga prenesti temeljna
načela in logiko RADAR v prakso. Logika RADAR je enostavno in močno orodje, ki
poganja stalne izboljšave na vseh področjih v organizaciji (EFQM 2012, 3).

Koristnost modela je predvsem v tem, da se lahko uporabi v vsaki organizaciji ne
glede na njeno panogo, velikost, strukturo ali zrelost. Gre za neobvezujoče orodje, ki
upošteva številne različne koncepte. Ponuja skupni jezik, ki članom EFQM-a omogo-
ča učinkovito izmenjavo znanja in izkušenj, tako znotraj kot zunaj lastne organizacije
(EFQM 2012, 3).

Temeljna načela odličnosti
Temeljna načela odličnosti so bistvena za vsako organizacijo, ki želi doseči trajno
odličnost. Lahko se uporabijo tudi kot podlaga za opis značilnosti odlične organizacij-
ske kulture. Prav tako so lahko skupni jezik za najvišje vodstvo. Obstaja 8 temeljnih na-
čel (EFQM 2012, 4):
1. dodajanje vrednosti za odjemalce (odlične organizacije dosledno dodajajo vre-
dnost za odjemalce z razumevanjem, s predvidevanjem in z izpolnjevanjem potreb
in pričakovanj ter izkoriščanjem priložnosti),
2. ustvarjanje trajnostne prihodnosti (odlične organizacije z izboljševanjem uspe-
šnosti svojega delovanja pozitivno vplivajo na svet okoli sebe, s tem pa tudi na go-
spodarske, okoljske in družbene razmere v skupnostih, s katerimi so v stiku),
3. razvijanje sposobnosti organizacije (odlične organizacije razvijajo svoje sposobno-
sti z uspešnim managementom sprememb znotraj in zunaj svojih meja),

36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41