Page 35 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
management kakovosti

7. rezultati.
Prijavnice, kjer so se organizacije ocenile same, pregledajo izkušeni managerji, pro-

fesorji in svetovalci. Tiste organizacije, ki so prejele več kot 600 točk, gredo v drugi krog,
ko jih obišče skupina ocenjevalcev. Med obiskom ocenjevalci pregledajo, ali navedbe iz
prijavnice držijo. Potem podajo poročilo panelu sodnikov. Sodniki svoje odločitve spo-
ročijo sekretarju (ministru, op. a.) za trgovino, ki dokončno izbere nagrajence za teko-
če leto (Woods in King 1996, 57–8). Vse organizacije, ki so se prijavile, prejmejo poročilo
ocenjevalcev, ki govori o tem, kje lahko izboljšajo svoje poslovanje. Zmagovalci lahko na-
grado oglašujejo in promovirajo. Po zakonu morajo tudi deliti svojo zgodbo o kakovosti.

Med najbolj znanimi podjetji v hotelirstvu, ki so prejela to nagrado, je podjetje Ri-
tz-Carlton Hotel Company (kot prvo podjetje s področja storitev).

EFQM

15. septembra 1988 se je 14 vodilnih gospodarstvenikov sestalo in podpisalo pismo o na-
meri o ustanovitvi Evropske fundacije, katere namen naj bi bil povečanje konkurenč-
nosti evropskih podjetij. Evropska fundacija za management kakovosti (angl. European
Foundation for Quality Management – EFQM) je bila ustanovljena oktobra 1989, ko je
67 predsednikov uprav evropskih podjetij podpisalo krovno politiko EFQM in se zave-
zalo, da po dosegalo poslanstvo in vizijo EFQM.

Fundacija je zbrala skupino strokovnjakov iz gospodarstva in akademskih vod, z
namenom, da razvijejo model odličnosti EFQM, holističen okvir, ki ga je mogoče apli-
cirati na vsako organizacijo, ne glede na velikost ali sektor. Ta model za ocenjevanje so
prvič uporabili za podeljevanje evropske nagrade za kakovost (angl. European Quality
Award) leta 1992.

EFQM, Evropska organizacija za kakovost (angl. European Organisation for
Quality-EOQ), in Evropska unija sta sledili iniciativi MBNQA v ZDA in oblikova-
li Evropsko nagrado za kakovost z namenom izboljšanja kakovosti in zanesljivosti proi-
zvodov in storitev. Podeljujeta se dve nagradi:
- z »European Quality Award – EQA« se nagrajuje podjetje, ki je zastopnik CMK

v zahodni Evropi;
- z »European Quality Prize« se nagrajuje določeno število podjetij, ki kažejo

odličnost v upravljanju s kakovostjo kot osnovni proces stalnega izboljševanja.
Podjetja, prijavljena za podelitev EQA, morajo oddati lastno oceno, oblikovano
glede na model EFQM.
EFQM je ob podpori Evropske organizacije za kakovost in Evropske komisije raz-
vil model za poslovno odličnost, ki je še danes podlaga evropski nagradi za kakovost. Z
razvojem modela je bil storjen korak naprej od filozofije zagotavljanja kakovosti, saj mo-
del vsebuje vse elemente, ki zajemajo celoten poslovni sistem in tako predstavljajo sis-
temsko nadgradnjo.
EFQM je predan pomoči pri zagotavljanju izboljševanja organizacij z uporabo
modela odličnosti EFQM kot celovitega okvira managementa, ki ga uporablja več kot
30.000 organizacij v Evropi. Zadnjih 20 let obvladuje razvoj tega modela, pri čemer
uporablja izkušnje in znanje teh organizacij, s čimer želi doseči, da bi model odražal de-
jansko stanje (EFQM 2012, 7).

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40