Page 34 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 34
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

no javno-zasebno partnerstvo, ki je hkrati tudi nagrada predsednika ZDA, posvečena
izboljšanju konkurenčnosti in poslovanja ameriških organizacij.

Program poslovne odličnosti Baldrige poučuje organizacije vseh velikosti in sek-
torjev za doseganje poslovne odličnosti. Izpostavljajo najboljše organizacije, določajo
najboljše prakse poslovanja in pomagajo organizacijam doseči poslovno odličnost. Sku-
paj s strokovnimi sodelavci ponujajo (http://www.nist.gov/baldrige):
- kriterije Baldrige kriterije za poslovno odličnost – integriran managerski okvir,
- orodje za ocenjevanje izboljšav,
- izobraževalne predstavitve, konference in delavnice, kako izboljšati poslovanje z

uporabo kriterijev Baldrige, in
- povratne informacije od strokovnjakov o organizaciji, s poudarkom na prednostih

in priložnostih, kje izboljšati poslovanje.
Pri programu poslovne odličnosti Baldrige gre za integriran pristop k poslovni
odličnosti organizacije, ki rezultira v (http://www.nist.gov/baldrige):
- dodajanju vrednosti za porabnike in deležnike,
- prispevku k trajnostnemu razvoju organizacije,
- izboljšanju celotne učinkovitosti organizacije in njenih zmogljivosti zter
- organizacijski in osebni rasti ter učenju.
MBNQA je letna nagrada, ki se podeljuje ameriškim podjetjem za izjemne dosež-
ke na področju doseganja poslovne odličnosti in managementa kakovosti (Woods in
King 1996). Cilji te nagrade so:
- promocija kakovosti in zavedanja le-te kot pomembne komponente za doseganje
konkurenčnosti,
- izboljšanje razumevanja zahtev za odličnost v kakovosti,
- izmenjava informacij o uspešnih strategijah kakovosti in učinki, ki izhajajo iz im-
plementacije teh strategij.
Nagrado podeljuje nacionalni standard za kakovost in mnogo podjetij kriterije
uporablja kot osnovni vodič za management pri izdelavi lastnih programov za izboljša-
nje kakovosti. Obstajajo tri kategorije: za proizvodna podjetja, za storitvena in za mala
podjetja. Nagrada se podeljuje vsako leto v vseh treh kategorijah.
Da bi se podjetja potegovala za to nagrado, morajo podrobno opisati in analizira-
ti svoje delo in poslovne procedure. Izpolnijo nekaj deset strani dolgo prijavnico in pla-
čajo pristopnino. Organizacija lahko zbere 1.000 točk. Prijavljeni morajo pokriti sedem
kategorij, ki predstavljajo glavne komponente sistema managementa kakovosti. Ta po-
dročja so (Woods in King 1996; http://www.nist.gov/baldrige):
1. voditeljstvo,
2. strateško načrtovanje,
3. osredotočenost na porabnika,
4. merjenje, analiza in management znanja,
5. osredotočenost na zaposlene,
6. osredotočenost na proizvodnjo,

34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39