Page 71 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 71
zagotavljanje kakovosti v gostinskih obratih

pomeni boljše poslovne rezultate. Boljši poslovni rezultati pomenijo več možnosti za
razvoj podjetja, tudi višje nagrade za zaposlene, kar pomeni njihovo večje zadovoljstvo.

Ta faza je namenjena tudi zmanjševanju razkoraka pozicioniranja kakor tudi per-
cepcije oz. oceni storitev s strani gosta. Faza evalvacije HSKS hotelirjem pomaga pri de-
finiranju, kaj raziskovati, katere metode uporabiti, kako pogosto in kaj narediti s prido-
bljenimi informacijami. Vsebuje naslednje elemente:
- priporočena anketna metodologija za kvantitativne raziskave (prednosti in slabo-

sti posameznih metod ter kako pritegniti goste k sodelovanju v anketah),
- raziskovanje pričakovanj in zadovoljstva s primeri kvantitativih vprašalnikov,
- uporaba informacij.

Koncept CML zahteva upoštevanje delitev porabnikov na eksterne – gosti in in-
terne – zaposlene. V fazi evalvacije nas zato zanimata obe skupini.

Metodologija uvajanja HSKS

HSKS vključuje tudi poseben program, ki je namenjen implementaciji HSKS v posa-
mezno hotelsko podjetje. Podaja povzetek vseh navodil v posameznih fazah: kako na
podlagi programov HSKS izoblikovati svoj, a še vedno primerljiv sistem, ne glede na
potrebe različnih hotelskih podjetij. Cel sistem je oblikovan tako, da je uporaben za vse
vrste in velikosti hotelov kakor tudi drugih turističnih objektov v Sloveniji.

V Tabeli 5 povzemamo cel proces po posameznih fazah. Ni nujno, da si posamezne
podfaze sledijo po tu prikazanem vrstnem redu in tudi časovnem okvirju.

Tabela 5. Kontrolna lista aktivnosti za vpeljavo HSKS.

AKTIVNOST ODLOČITEV IZVAJALEC ČASOVNI OKVIR

1 VODENJE ZA KAKOVOST

1.1 Zavezanost h kako- Predsednik uprave pod- Vsi zaposleni Nepoznan, vsekakor pa
vosti jetja, lastniki … čim prej

1.2 Izbor sistema kako- Uprava podjetja Tim kakovosti ali zuna- 2-dnevna delavnica
vosti nji izvajalci

1.3 Določanje tima kako- Uprava podjetja Tim kakovosti 1-dnevna delavnica
vosti in njegovih nalog

1.4a Analiza stanja Uprava podjetja Tim kakovosti 2 meseca
Tim kakovosti 1 mesec
1.4b Oblikovanje politi- Uprava podjetja Tim kakovosti V sklopu politike ka-
ke kakovosti in ciljev Tim kakovosti kovosti
V sklopu politike ka-
1.4c Terminski načrt Uprava podjetja kovosti

1.5 Dodelitev virov Uprava podjetja

71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76