Page 76 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 76
zagotavljanje k akovosti v gostinst v u

haja iz dobre lokacije, temveč dobre storitve, saj je v okolici kar nekaj hotelov, na enako-
vrednih lokacijah, a s slabšimi rezultati.

Tabela 6. Odstotek povprečne letne zasedenosti sob v izbranih ljubljanskih hotelih.

HOTEL LEV % ZASEDENOSTI SOB % ZASEDENOSTI SOB
GH UNION 2015 2016
GH UNION CENTRAL 56,75 64,06
CITY HOTEL 67,39 71,42
M HOTEL 67,72 72,75
RADISSON PLAZA 65,27 68,44
AUSTRIA TREND HOTEL 59,98 61,19
FOUR POINTS MONS 73,31 74,27
HOTEL PARK 60,3 70,67
BWP HOTEL SLON 66,99 72,69
SKUPAJ 57 64,77
77,4 82,09
65,14 70,24

Vir: Letno poročilo Hotel Slon 2016, d. d.

Kot drugo je hotel zanimiv, ker je recesijo v letih 2007–2008 pričakal »nepripra-
vljen«, torej z neobnovljenimi zmogljivostmi. Zanimivo je, kakšno poslovno strategijo
so izbrali v težkih gospodarskih pogojih, ko je povpraševanje padalo. Večina drugih ho-
telov v regiji si je izbrala drastično zniževanje stroškov, tudi pri elementih, ki so neposre-
dno vezani na gosta, in pri plačah zaposlenih. Strategija izbranega hotela je bila naspro-
tna, gostu dati več v verigi vrednosti – za isto ceno je potrebno ponuditi več in boljše
storitve. Medtem ko so drugim realizirane cene in prihodki v obdobju 2007–2012 pa-
dali, je izbrani hotel z istim številom sob za 25 % povečal prihodke, za 17 % povečal RE-
VPAR, za 10 % povečal zasedenost in za 37 % povečal plače (podatki so del prezentaci-
je primera na Dnevih slovenskega turizma 2012, op. a.).

Politika kakovosti storitev

Politiko kakovosti storitev bomo predstavili skladno s priporočili Kandampullyja in
Solneta (2015), zato bomo v predstavitev zajeli opise: znamke, skrbi za gosta in zaposle-
ne, standardov, odnosa do nagrad, vodenja in možnosti izboljšav.

76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81