Page 115 - Martinčič, Romana, in Roberto Biloslavo. 2017. Vodenje v zdravstvenih organizacijah. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 115
Metodološki
in konceptualni okvir
raziskave
V tem poglavju bomo predstavili teoretična metodološka izhodišča raz-
iskave in njen konceptualni okvir. Poglavje namenjamo predstavitvi te-
meljnih vprašanj za izvedbo polstrukturiranih intervjujev v kvalitativni
raziskavi ter anketnega vprašalnika za namene kvantitativne raziskave.
Vprašalnik je nastal na podlagi operacionalizacije konstruktov, ki je prav
tako tema tega poglavja. Na koncu poglavja opisujemo vzorec raziskave
ter metode zbiranja in analiziranja podatkov.
Metodološka izhodišča raziskave
Metodologija je veda, ki se na normativen način ukvarja z dejavnostjo
znanstvenika, ko ta spoznava predmet svojega dela (Flere 2000, 51). Me-
todologija oz. znanstvena metoda je pot oz. način, s katerim pridemo do
novega znanstvenega spoznanja. Povezuje teorijo in izkustvo. Obsega vse
postopke, ki jih uporabljamo pri raziskovanju pojavov (Toš in Hafner-
-Fink 1998, 13).
V raziskavi je uporabljen kombiniran kvalitativno-kvantitativni pri-
stop, zato v uvodu poglavja o metodologiji ne moremo mimo znanstve-
nega diskurza o kvalitativni in kvantitativni paradigmi, ki sta se izobli-
kovali znotraj fenomenološkega in pozitivističnega filozofskega stališča.
Kvalitativna metodologija se je razvijala predvsem v okviru fenomeno-
loško interpretativne paradigme, kvantitativna metodologija pa je zna-
čilna za pozitivistično znanost. Pozitivisti govorijo o družbeni stvarnosti
kot neodvisni od individualne zaznave (Toš in Hafner-Fink 1998, 7) in
pravijo, da je opazovana stvarnost neodvisna od raziskovalca (Easterby-S-
in konceptualni okvir
raziskave
V tem poglavju bomo predstavili teoretična metodološka izhodišča raz-
iskave in njen konceptualni okvir. Poglavje namenjamo predstavitvi te-
meljnih vprašanj za izvedbo polstrukturiranih intervjujev v kvalitativni
raziskavi ter anketnega vprašalnika za namene kvantitativne raziskave.
Vprašalnik je nastal na podlagi operacionalizacije konstruktov, ki je prav
tako tema tega poglavja. Na koncu poglavja opisujemo vzorec raziskave
ter metode zbiranja in analiziranja podatkov.
Metodološka izhodišča raziskave
Metodologija je veda, ki se na normativen način ukvarja z dejavnostjo
znanstvenika, ko ta spoznava predmet svojega dela (Flere 2000, 51). Me-
todologija oz. znanstvena metoda je pot oz. način, s katerim pridemo do
novega znanstvenega spoznanja. Povezuje teorijo in izkustvo. Obsega vse
postopke, ki jih uporabljamo pri raziskovanju pojavov (Toš in Hafner-
-Fink 1998, 13).
V raziskavi je uporabljen kombiniran kvalitativno-kvantitativni pri-
stop, zato v uvodu poglavja o metodologiji ne moremo mimo znanstve-
nega diskurza o kvalitativni in kvantitativni paradigmi, ki sta se izobli-
kovali znotraj fenomenološkega in pozitivističnega filozofskega stališča.
Kvalitativna metodologija se je razvijala predvsem v okviru fenomeno-
loško interpretativne paradigme, kvantitativna metodologija pa je zna-
čilna za pozitivistično znanost. Pozitivisti govorijo o družbeni stvarnosti
kot neodvisni od individualne zaznave (Toš in Hafner-Fink 1998, 7) in
pravijo, da je opazovana stvarnost neodvisna od raziskovalca (Easterby-S-