Page 150 - Martinčič, Romana, in Roberto Biloslavo. 2017. Vodenje v zdravstvenih organizacijah. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 150
Vodenje sprememb v zdravstvenih organizacijah

nišnic ni zaznala razlik glede motenj in tveganj med različnimi vrstami
sprememb. Če pa že, so večje motnje in tveganja pripisovali obema vrsta-
ma radikalnih sprememb. Tudi velikih odporov niso imeli, bolj so se soo-
čali z nezadovoljstvom ali apatijo pri zaposlenih. Ko pa so se odpori poja-
vili, so jih poskušali zmanjševati z razgovori, predvsem individualno, ne v
skupinah. Vpeljane spremembe so ocenjevali kot uspešne, predvsem tam,
kjer je vodstvo vztrajalo in so vpeljane novosti prišle v rutino.

Pristopi k vodenju sprememb
V tej kategoriji smo raziskavo usmerili v stile vodenja med uvajanjem
sprememb. Zanimalo nas je, ali se ti razlikujejo glede na običajne razme-
re »status quo«. Želeli smo dobiti vpogled v uspešnejše pristope k vode-
nju sprememb.
150 Predstavniki skupine A1 so določili vodje, ki so jih zadolžili za uved-
bo sprememb. Mnogo nalog so delegirali. Sami so svoj stil vodenja ozna-
čili kot demokratični. Bolj so se videli kot timski vodje. Še več, opredelili
so se kot avtentični vodje, kar je direktorica opisala z naslednjimi beseda-
mi:

Pri nas v glavnem uporabljamo bolj mehko vodenje, celo avtentičnega. Vo-
denje je demokratično, timsko. Pogovarjamo se. Sem pa tja v dejavnostih,
kot je intenzivna urgenca, pa mora biti tudi avtokratsko. Takrat, ko je nuj-
no, morajo vedeti, kdo vodi in kaj morajo delati. Takrat ni možnosti za de-
mokracijo, da bi vsak po svoje tekel. Morajo točno videti, kdo vodi in kam
ter na kakšen način gremo.

Glede na navedbe intervjuvancev lahko sklepamo, da je prevladujoč
stil vodenja demokratični, vendar pa v nujnih ali kriznih situacijah, kot je
bil pri njih primer novega urgentnega centra, uporabljajo avtoritativnej-
ši pristop.

Stila vodenja niso prilagajali, le pri radikalno perifernih spremembah
so uporabljali še demokratičnejši pristop. Intervjuvanci v skupini A2 niso
opredelili stilov vodenja, opisali so le svoj pristop k podrejenim. Poveda-
li so, da je bilo treba komunicirati osebno, nikoli preko elektronske pošte.
Sklicevali so sestanke in tam informirali ter istočasno prejemali povratne
informacije. Skupina zaposlenih A3 je glede stilov vodenja nadrejenih po-
vedala, da stilov niso prilagajali in da so vodje vodili spremembe na običa-
jen način, saj pri vodenju niso zaznali nobene razlike.

Iz odgovorov vseh skupin v tej bolnišnici lahko sklepamo na mno-
ge komponente avtentičnega vodenja, ki so jih opredelili Walumbwa idr.
(2008, 95). Prva komponenta je samozavedanje glede svojih prednosti in
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155