Page 49 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 49
Upravljanje in management
poslovnih procesov

Management poslovnih procesov se je kot organizacijsko orodje za izbolj-
ševanje uveljavil v 90-ih letih prejšnjega stoletja. Širše prepoznana so bila
predvsem posamezna področja BPM, kot so nenehno izboljševanje, pri-
merjanje in reinženiring. Šele kasneje se je uveljavilo razumevanje, da po-
samezni pristopi ne rešujejo samostojno vseh izzivov, zato je treba k BPM
pristopati celovito, tudi na ravni posameznega procesa, ne le na ravni or-
ganizacije. Leta 2005 postane BPM, po raziskavi skupine Gartner, prva
poslovna prioriteta managerjev (Rosemann in de Bruin 2005, 55).

Temeljne dejavnosti managerjev praviloma obsegajo načrtovanje, or-
ganiziranje, usmerjanje in nadziranje dejavnosti zaposlenih (Biloslavo
2008, 27-28). Za uspešen management procesov je potrebno zagotoviti
primerno okolje, ki vzpostavlja okvir in pogoje za delovanje ter izboljševa-
nje procesov. To je naloga upravljanja poslovnih procesov, o katerem go-
vorimo v naslednjem poglavju.
Upravljanje1 poslovnih procesov
Da bi lažje razumeli namen in vsebino upravljanja poslovnih procesov, si
najprej poglejmo pojem korporativnega upravljanja (angl. Corporate Go-
vernance). Pojem korporativnega upravljanja je v Sloveniji uveljavil pre-
vod načel korporativnega upravljanja Organizacije za gospodarsko sode-
lovanje in razvoj (OECD)2 iz leta 2004. V Preambuli načel je poudarjen
pomen korporativnega upravljanja kot enega ključnih elementov za iz-

1 SSKJ: uprávljati -am nedov. (á) 1. urejati, usmerjati življenje v kaki družbeni skupnosti.
2 OECD je kratica za Organisation for Economic Co-operation and Development).
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54