Page 53 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 53
Upravljanje in management poslovnih procesov 53

Izpostavljajo naslednje vidike upravljanja: integracijo PM v management
organizacije, ocenjevanje uspešnosti, dodeljevanje procesnih odgovor-
nosti in širjenje procesne kulture. Vzrok za omejeno integracijo BPM v
management organizacije tiči predvsem v pomanjkljivem znanju s pod-
ročja BPM. Težave na področju ocenjevanja uspešnosti procesov izvira-
jo predvsem iz dejstva, da cilji procesov niso vedno izpeljani iz strateških
ciljev organizacije, kar otežuje določitev ustreznih kazalnikov uspešnos-
ti. Za uspešno delovanje in izboljševanje vsakega procesa mora biti ned-
voumno opredeljena osebna odgovornost. Za širjenje procesne kulture je
pomembno, da zaposleni razumejo pomen svojega dela za celoten pro-
ces preko organizacijskih meja in prepoznajo koristi, ki jih prinaša BPM.

Management poslovnih procesov
Koristnost uveljavljanja procesov in procesne usmerjenosti je vodila v ra-
zvoj managementa poslovnih procesov. Bergman in Klefsjö (2010, povz.
po Cronemyr in Danielsson 2013, 934) vidita začetke BPM v delih guru-
jev TQM, kot sta Shewhart in Juran. A odgovorimo najprej na vprašanje,
kaj BPM sploh je. Znanstvena in strokovna literatura ponuja številne de-
finicije BPM. Nekaj izbranih primerov definicij BPM podaja pregledni-
ca 2.

Različni avtorji pri definiranju BPM poudarjajo različne vidike ma-
nagementa procesov, npr. kakovost in osredotočenost na odjemalce, vidik
IT ali pa definirajo BPM kot celosten managerski koncept. Rosemann in
de Bruin (2005, 2) med ključnimi dejavniki BPM izpostavljata razume-
vanje in vključenost managementa, procesno naravnan informacijski sis-
tem, dobro določene odgovornosti in procesom prijazno organizacijsko
kulturo. BPM je treba razumeti kot celosten pristop managementa orga-
nizacije, ki sloni na procesni arhitekturi in povezanosti procesov s stra-
tegijo, cilji ter politikami organizacije. Zahteva ustrezno upravljanje in
osredotočenost zaposlenih na odjemalce.

Melan je že v 80-ih letih opredelil šest značilnosti managementa po-
slovnih procesov: vzpostavitev skrbništva, določitev meja procesa, opre-
delitev procesa, vzpostavitev kontrolnih točk, izvajanje meritev in izved-
bo korektivnih ukrepov za odpravo odstopanj (Melan 1985).
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58