Page 50 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 50
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti

boljšanje ekonomske učinkovitosti in rasti. Opredeljena je tudi njegova
vsebina:

Korporativno upravljanje sestavlja nabor odnosov med managementom
družbe, njegovim odborom, delničarji in drugimi interesnimi skupina-
mi. Korporativno upravljanje določa tudi organiziranost, ki podpira cilje
družbe ter orodja za doseganje teh ciljev in spremljanje rezultatov. Dobro
korporativno upravljanje mora dajati odboru in managementu prave spod-
bude za doseganje ciljev, ki so v interesu družbe in njenih delničarjev ter za-
gotavljati učinkovit nadzor. (OECD 2009, 11).

Iz zgornje opredelitve lahko izluščimo naslednje poudarke: odnosi med
deležniki, organiziranost v podporo doseganja ciljev, prave spodbude,
učinkovit nadzor in spremljanje rezultatov. Za urejanje odnosov je potreb-
50 no vzpostaviti primerna načela in pravila. Ugotovimo lahko, da je vloga
korporativnega upravljanja vzpostaviti potreben okvir in pogoje za uspeš-
no uresničevanje ciljev ter izpolnjevanje zahtev in pričakovanj deležnikov
organizacije. Z uporabo analogije sta torej vloga in pomen upravljanja po-
slovnih procesov vzpostaviti potreben okvir, zagotoviti potrebne pogoje
ter nadzorovati in usmerjati management poslovnih procesov.

Avtorji funkcijo upravljanja opredeljujejo različno. Harmon (2014)
meni, da je ena ključnih funkcij upravljanja procesov organiziranje. To
vključuje oblikovanje politik, načel in pravil, organizacijske strukture,
določitev nosilcev odločanja in ciljev. Richardson (2006, 4) poslanstvo
upravljanja procesov vidi predvsem pri vzpostavljanju pomembnosti in
transparentnosti z vidika odgovornosti in sprejemanja odločitev. Spany
(2007) vidi vlogo upravljanja procesov v vzpostavitvi odgovornosti za ne-
nehno optimiziranje in management procesov, za nadzor njihove uspeš-
nosti in spodbujanje nenehnega izboljševanja.

Upravljanje BPM omogoča in zagotavlja, da nenehno uresničuje re-
zultate organizacije, ki presegajo zahteve in pričakovanja deležnikov
(Kirchmer 2009, 71). Odnos med upravljanjem in managementom po-
slovnih procesov prikazuje slika 9.

Upravljanje poslovnih procesov mora vzpostaviti jasno hierarhijo od-
ločanja o vseh pomembnih vprašanjih, povezanih z BPM, in to na vseh
ravneh, od krovnega portfelja procesov preko programov in projektov do
posameznih aktivnosti. To omogoča ustrezno in pravočasno dodeljeva-
nje virov prioritetnim spremembam procesov in njihovo uspešno izvaja-
nje. Upravljanje mora vzpostaviti neposredno povezavo med delovanjem
procesov in strateškimi cilji organizacije ter s pravili, usmeritvami in in-
formacijsko infrastrukturo omogočiti uspešen management procesov.
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55