Page 54 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 54
jenje zrelosti procesne usmerjenosti
Preglednica 2: Primeri definicij BPM

Management poslovnih procesov Vir

BPM je strukturiran pristop, ki uporablja metode, politike, metrike, managerske prakse Gartner report 2005, cit.
in SW1-orodja za obvladovanje ter nenehno optimiziranje aktivnosti in ciljev organizaci- po Hove, von Rosing in
je. Storms 2015, 599

Uresničevanje ciljev organizacije z izboljševanjem, managementom in obvladovanjem kl- Jeston in Nelis 2007, 11
jučnih poslovnih procesov.

Uporaba orodij in tehnik za določitev, oblikovanje, dokumentiranje, načrtovanje, izvajan- OMG 2008, 464
je, merjenje, vzdrževanje in izboljševanje procesov.

BPM vključuje koncepte, metode in tehnike za podporo načrtovanju, upravljanju, ob- Weske 2012, 5
likovanju, izvajanju in analiziranju poslovnih procesov.

Način organiziranja kakovostnega dela s ciljem povečevanja zadovoljstva kupcev in Cronemyr in Danielson
zniževanja stroškov, kar posledično izboljša dobičkonosnost organizacije. 2013, 943

54 BPM se nanaša na širok pristop managementa procesov organizacije. Pogosto vključu-
je prizadevanja za usklajevanje različnih procesnih pristopov, kot so vitkost, šest sigma,
preoblikovanje procesov, izboljševanje uspešnosti zaposlenih, sprejemanje odločitev, BPTrends 2013

poslovna pravila in različni načini avtomatizacije.

De Toro in McCabe (1997, 56) management procesov prepoznavata
kot nov pristop k managementu organizacij, ki omogoča njihov uspeh v
konkurenčnem okolju. Ker odlični procesi zagotavljajo odločilne, trajno-
stne konkurenčne prednosti, mora biti cilj BPM sistematično izboljševa-
nje vseh procesov, še posebej tistih, ki so bistveni za preživetje organizaci-
je. Avtorja procese dojemata kot strateško sredstvo organizacije, podobno
kot so to patenti in intelektualna lastnina, blagovne znamke, lastni izdel-
ki, geografske lokacije in ključni zaposleni.

Življenjski cikel BPM vključuje izvajanje naslednjih nalog: določitve,
modeliranja, analize, izboljšav, vpeljave, izvedbe, nadzora in spremembe
procesa. Toda management poslovnih procesov je treba razumeti kot šir-
ši koncept in celoviteje kot management zmogljivosti organizacije (Ro-
semann in vom Brocke 2010, 109). Na osnovi študij izbranih zrelostnih
modelov (DeToro in McCabe 1997; Luftman 2003; Maulli idr. 2003;
Harmon 2003 in 2004; Rummler-Brache 2004; Curtis idr. 2004; OMG
2008; Rosemann in de Bruin 2005; de Bruin 2009; SEI 2006; Hammer
2007; cit. po Rosemann in vom Brocke 2010, 110) sta avtorja predvsem na
osnovi modelov Rosemanna in de Bruina prepoznala šest kritičnih ele-
mentov BPM: strateško povezanost, upravljanje, metode, informacijsko
tehnologijo, ljudi in kulturo. Vsak od teh šestih elementov predstavlja kri-
tičen dejavnik uspeha BPM. Zato morajo v organizacijah, ki želijo vzpo-
staviti uspešen management poslovnih procesov, vsakega od njih skrbno
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59