Page 51 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 51
Upravljanje in management poslovnih procesov
Vzpostavitev ustreznega nadzora in kontrol pa omogoča obvladovanje
skladnosti BPM (Rosemann in vom Brocke 2010, 113).
51
Slika 9: Odnos med upravljanjem BPM in BPM
Vir: Kirchmer 2009, 72.
Markus in Jacobsen analizirata različne koncepte upravljanja. Ti so
lahko brezosebni, kot so npr. zakoni in pravila, ali pa jih izvajajo osebe
z določenimi odgovornostmi in pooblastili. Avtorja obravnavata pred-
nosti in slabosti naslednjih konceptov upravljanja: brezosebnega upravlja-
nja, osebnega upravljanja, vertikalnih (hierarhični) pooblastil, horizon-
talne oziroma lateralne povezave, neformalnega upravljanja, formalnega
upravljanja, pravil sodelovanja, stalnega odbora, organizacijske enote za
koordinacijo procesov, prestrukturiranja organizacije, procesne organi-
zacijske enote in procesne organizacijske strukture (Markus in Jacob-
sen 2010, 211-13). Koncepti so različno uspešni in za uveljavitev zahtevajo
različne napore in vlaganja. Po izkušnjah avtorjev daje najboljše rezultate
primerna kombinacija enostavnejših konceptov.
Upravljanje procesov je ključna krovna aktivnost, ki uveljavlja stan-
darde, organizacijske strukture, vloge in odgovornosti ter uveljavljene
prakse merjenja, obvladovanja in izboljševanja uspešnosti managementa
poslovnih procesov. Upravljanje zagotavlja, da so spremembe in izboljšave
procesov skladne s strategijo in cilji organizacije, kar pomembno prispeva
k povečevanju agilnosti organizacije (Hove, von Rosing in Storms 2015,
Vzpostavitev ustreznega nadzora in kontrol pa omogoča obvladovanje
skladnosti BPM (Rosemann in vom Brocke 2010, 113).
51
Slika 9: Odnos med upravljanjem BPM in BPM
Vir: Kirchmer 2009, 72.
Markus in Jacobsen analizirata različne koncepte upravljanja. Ti so
lahko brezosebni, kot so npr. zakoni in pravila, ali pa jih izvajajo osebe
z določenimi odgovornostmi in pooblastili. Avtorja obravnavata pred-
nosti in slabosti naslednjih konceptov upravljanja: brezosebnega upravlja-
nja, osebnega upravljanja, vertikalnih (hierarhični) pooblastil, horizon-
talne oziroma lateralne povezave, neformalnega upravljanja, formalnega
upravljanja, pravil sodelovanja, stalnega odbora, organizacijske enote za
koordinacijo procesov, prestrukturiranja organizacije, procesne organi-
zacijske enote in procesne organizacijske strukture (Markus in Jacob-
sen 2010, 211-13). Koncepti so različno uspešni in za uveljavitev zahtevajo
različne napore in vlaganja. Po izkušnjah avtorjev daje najboljše rezultate
primerna kombinacija enostavnejših konceptov.
Upravljanje procesov je ključna krovna aktivnost, ki uveljavlja stan-
darde, organizacijske strukture, vloge in odgovornosti ter uveljavljene
prakse merjenja, obvladovanja in izboljševanja uspešnosti managementa
poslovnih procesov. Upravljanje zagotavlja, da so spremembe in izboljšave
procesov skladne s strategijo in cilji organizacije, kar pomembno prispeva
k povečevanju agilnosti organizacije (Hove, von Rosing in Storms 2015,