Page 52 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 52
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti

600-01). Vpetost upravljanja BPM v upravljanje organizacije, upravljanje
vrednosti in uspešnosti poslovanja ter upravljanje IT-tehnologij prikazu-
je slika 10.

52

Slika 10: Umeščenost upravljanja procesov v upravljanje organizacije
Vir: LEADing Practice Governance Reference Content, po Hove, von Rosing in Storms 2015,
600.

Naloge upravljanja procesov v manjših organizacijah izvajajo po-
samezniki. V večjih organizacijah vzpostavijo skupine, kot npr. svet za
management procesov ali BPM-center odličnosti. Glavne naloge centra
odličnosti so določanje prioritet in implementacija procesov, vzdrževa-
nje portfelja procesov, uveljavljanje najboljših praks managementa proce-
sov ter ocenjevanje njihove uspešnosti (Hove, von Rosing in Storms 2015,
603). Upravljanje procesov se izvaja na dveh ravneh, na ravni vseh proce-
sov oziroma celotne organizacije in na ravni posameznih projektov. Stra-
teške cilje in pobude na področju BPM določa vrhnji management. Cen-
ter odličnosti znotraj tega določa prioritete projektov izboljšav v skladu z
zastavljenimi cilji in pravili, usmerja izvajanje, vzpostavlja sisteme merje-
nja uspešnosti ter spodbuja uporabo odobrenih tehnik in orodij.

Burlton (2015) procese obravnava kot vire organizacije. Naloga
upravljanja procesov je nenehno optimiziranje in management procesov,
kar vključuje določanje prioritet izboljšav zmogljivosti procesov, nadzor
uspešnosti delovanja in rezultatov ter obvladovanje potrebnih sprememb.

De Boer, Müller in Schwengber ten Caten (2015, 922-94) ugotavljajo,
da je upravljanje poslovnih procesov kritični faktor implementacije BPM.
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57