Page 56 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 56
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti
56
Slika 11: Celosten pogled na BPM
Vir: Willaert idr. 2007, 4.
Burlton (2006) na podlagi dolgoletnih izkušenj na področju BPM
opredeli 10 temeljnih načel, sam jih imenuje tudi dobre prakse:
1. spremembe poslovanja morajo biti usmerjene v poslovno uspeš-
nost,
2. spremembe poslovanja morajo temeljiti na zahtevah in pričako-
vanjih deležnikov,
3. odločitve o spremembah morajo biti sledljive do meril deležni-
kov,
4. za usklajeno izvajanje sprememb mora biti organizacija razčle-
njena vzdolž linij poslovnih procesov,
5. poslovne procese je treba managerirati celostno,
6. pobude za preoblikovanje procesov morajo navdihniti širši vpog-
led,
7. pobude za preoblikovanje procesov morajo biti upravljane od zu-
naj,
8. pobude za preoblikovanje procesov je potrebno v določenih ča-
sovnih obdobjih ponavljati,
9. poslovne spremembe so predvsem ljudje in
10. poslovne spremembe so potovanje, ne cilj.
56
Slika 11: Celosten pogled na BPM
Vir: Willaert idr. 2007, 4.
Burlton (2006) na podlagi dolgoletnih izkušenj na področju BPM
opredeli 10 temeljnih načel, sam jih imenuje tudi dobre prakse:
1. spremembe poslovanja morajo biti usmerjene v poslovno uspeš-
nost,
2. spremembe poslovanja morajo temeljiti na zahtevah in pričako-
vanjih deležnikov,
3. odločitve o spremembah morajo biti sledljive do meril deležni-
kov,
4. za usklajeno izvajanje sprememb mora biti organizacija razčle-
njena vzdolž linij poslovnih procesov,
5. poslovne procese je treba managerirati celostno,
6. pobude za preoblikovanje procesov morajo navdihniti širši vpog-
led,
7. pobude za preoblikovanje procesov morajo biti upravljane od zu-
naj,
8. pobude za preoblikovanje procesov je potrebno v določenih ča-
sovnih obdobjih ponavljati,
9. poslovne spremembe so predvsem ljudje in
10. poslovne spremembe so potovanje, ne cilj.