Page 92 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 92
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti

Slika 25: Točke preloma pri uveljavljanju in razvijanju procesne usmerjenosti

92 Vir: Prirejeno po Škrinjar 2010, 182-83.
S slike 25 lahko vidimo, da je za prehod na drugo stopnjo, Definirano,

in trajnostno uveljavitev ključnih praks potrebnih 7 točk preloma. Pre-
hod na višjo stopnjo, Povezano, je še težavnejši. V tem prehodu je še pose-
bej pomembna vloga procesne informatizacije poslovanja. Informacijski
sistemi na tej stopnji vodjem zagotavljajo relevantne informacije o učin-
kovitosti procesov, organizacije uporabljajo sodobne sisteme za manage-
ment procesov in orodja za CRM, elektronsko so povezane s poslovnimi
partnerji. Na tej stopnji se že uveljavlja procesna organizacijska kultura,
kar pomeni, da povprečni zaposleni delovanje organizacije razumejo kot
medsebojno povezane procese. Zato je vse pomembnejše celovito infor-
miranje zaposlenih o strateških usmeritvah in ciljih ter kazalnikih uspeš-
nosti procesov. Uveljavlja se tudi procesna organizacijska struktura, v ka-
teri je nedvoumno vzpostavljeno skrbništvo procesov. Poznavanje točk
preloma organizacijam nudi smernice za izboljševanje, lahko pa služi tudi
za postavljanje ciljev pri uveljavljanju procesne usmerjenosti in prehaja-
nju na višjo stopnjo zrelosti. Avtorju točk preloma za prehod na najzah-
tevnejšo stopnjo, Integrirano, zaradi premajhnega vzorca organizacij na tej
stopnji ni uspelo dokazati.
Vpliv procesne usmerjenosti na uspešnost poslovanja
Številni avtorji poudarjajo, da imata procesni pogled na poslovanje in
procesna usmerjenost pozitiven vpliv na poslovno uspešnost (Davenport
1993; Hammer in Champy 1993; McCormack in Johnson 2001; Burlton
2001; Harmon 2007). Tudi McCormack (2007) povzema prve raziskave
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97