Page 88 - Novak, Rajko, in Aleksander Janeš. 2017. Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 88
Merjenje zrelosti procesne usmerjenosti
najboljših rešitev za odjemalce, ki so prilagojene njihovim potrebam, por-
tfelj odjemalcev glede na njihovo dobičkonosnost in zvestobo ter pošte-
no razmerje med ceno in vrednostjo. Za procesno naravnane organizacije
je značilno oblikovanje enot glede na ciljne skupine odjemalcev, ključne
vloge prevzemajo managerji ključnih strank in projektni managerji, po-
sebna pozornost je namenjena razvoju veščin timskega dela in reševanja
konfliktov. V ospredju so procesi, naravnani k odjemalcem, npr. manage-
ment odnosov z odjemalci (CRM) in razvoj storitev. Sistem nagrajevanja
priznava in spodbuja rezultate, povezane z odjemalci, in skupne rezultate
organizacije. Za trajnostno uspešnost je ključnega pomena, da so spodnji
štirje elementi na sliki 23 skladni s strategijo in da so vsi elementi med se-
boj močno povezani.
88
Slika 23: Zvezda model organizacije
Vir: Galbraith 2005, 15.
Organizacije z nekaj izdelki in lokalnimi odjemalci lahko delujejo
skozi funkcionalno hierarhijo. Velike, multinacionalne korporacije z več
izdelčnimi linijami in funkcijskimi enotami v različnih državah pa mo-
rajo razvijati zmogljivosti lateralnega mreženja med enotami in linijami.
Galbraith prepoznava 6 faz prehoda z izdelčno naravnane v procesno na-
ravnano organizacijo (Galbraith 2005, 36). V prvi fazi je povezovanje pro-
stovoljno in neformalno. V drugi fazi se uveljavi e-koordinacija. Za tretjo
fazo so že značilne tako enostavne kot večdimenzionalne formalne skupi-
ne na različnih ravneh organiziranosti. Četrta faza že vključuje formalne-
ga koordinatorja, ki je bodisi v obliki vloge oziroma delovnih nalog bodisi
najboljših rešitev za odjemalce, ki so prilagojene njihovim potrebam, por-
tfelj odjemalcev glede na njihovo dobičkonosnost in zvestobo ter pošte-
no razmerje med ceno in vrednostjo. Za procesno naravnane organizacije
je značilno oblikovanje enot glede na ciljne skupine odjemalcev, ključne
vloge prevzemajo managerji ključnih strank in projektni managerji, po-
sebna pozornost je namenjena razvoju veščin timskega dela in reševanja
konfliktov. V ospredju so procesi, naravnani k odjemalcem, npr. manage-
ment odnosov z odjemalci (CRM) in razvoj storitev. Sistem nagrajevanja
priznava in spodbuja rezultate, povezane z odjemalci, in skupne rezultate
organizacije. Za trajnostno uspešnost je ključnega pomena, da so spodnji
štirje elementi na sliki 23 skladni s strategijo in da so vsi elementi med se-
boj močno povezani.
88
Slika 23: Zvezda model organizacije
Vir: Galbraith 2005, 15.
Organizacije z nekaj izdelki in lokalnimi odjemalci lahko delujejo
skozi funkcionalno hierarhijo. Velike, multinacionalne korporacije z več
izdelčnimi linijami in funkcijskimi enotami v različnih državah pa mo-
rajo razvijati zmogljivosti lateralnega mreženja med enotami in linijami.
Galbraith prepoznava 6 faz prehoda z izdelčno naravnane v procesno na-
ravnano organizacijo (Galbraith 2005, 36). V prvi fazi je povezovanje pro-
stovoljno in neformalno. V drugi fazi se uveljavi e-koordinacija. Za tretjo
fazo so že značilne tako enostavne kot večdimenzionalne formalne skupi-
ne na različnih ravneh organiziranosti. Četrta faza že vključuje formalne-
ga koordinatorja, ki je bodisi v obliki vloge oziroma delovnih nalog bodisi