Page 167 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 167
Empirična raziskava 167

dobljene rešitve. V našem konkretnem primeru smo v proces razvrščanja
uvrstili vseh 207 PGO, ki smo jih skušali glede na odgovore na vseh deset
trditev (glej Kukanja, 2015 – Priloga B) razvrstiti v skupine, ki se medse-
bojno razlikujejo glede na pogostost spremljanja kakovosti in primernos-
ti ponudbe. Za mero podobnosti med enotami smo izbrali kvadrat evk-
lidske razdalje, za razvrščanje v skupine pa Wardovo metodo. Na podlagi
hierarhične metode razvrščanja v skupinice je program (SPSS) identifici-
ral dve skupini PGO (najoptimalnejša rešitev), ki se med seboj statistično
pomembno razlikujeta v pogostosti spremljanja kakovosti in primernos-
ti ponudbe, in sicer v devetih izmed desetih načinov. Na podlagi primer-
jave pogostosti spremljanja kakovosti in primernosti ponudbe za izbrane
načine in omenjeni skupini je razvidno (Tabela 34), da so v prvo skupino
uvrščeni PGO, za katere je značilno v povprečju pogostejše spremljanje
kakovosti in primernosti ponudbe (skupno 124 PGO), medtem ko so v
drugo skupino uvrščeni tisti PGO (skupno 72 PGO), pri katerih je pogo-
stost spremljanja kakovosti in primernosti ponudbe v povprečju relativno
nižja. Poleg relativno nižje pogostosti spremljanja kakovosti in primer-
nosti ponudbe je v drugi skupini za večino opazovanih načinov spremlja-
nja kakovosti značilna tudi relativno večja variabilnost (heterogenost)
med posameznimi PGO.

Tabela 34: Primerjava pogostosti spremljanja kakovosti in primernosti ponudbe za izbrane
načine za dve skupini PGO (na podlagi rezultata metode razvrščanja v skupine)

Skupina 1 Skupina 2

Način spremljanja kakovosti in Povprečna ocena KV (%) Povprečna ocena KV (%)
primernosti ponudbe: pogostosti sprem- pogostosti sprem-

ljanja ljanja

Z načrtnim opazovanjem gostov in 4,26 18,91 3,72 34,11
strukture prodaje 4,08 29,28

S pogovori z gosti 4,40 20,27

S pogovori s sodelavci, ki so v sti- 4,40 25,07 4,28 21,57
ku z gosti

Z metodo skritega gosta 1,90 66,13 1,28 73,39

Z ocenami najetega zunanjega 1,87 66,42 1,06 21,85
strokovnjaka

Z anketiranjem gostov 1,98 69,22 1,33 64,19

S poizkusi in z odzivi gostov na uve- 3,65 31,52 2,79 53,75
dene spremembe
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172