Page 164 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 164
agement kakovosti v prehrambnem gostinstvu

gostosti izvajanja trženjskih raziskav (najvišja absolutna vrednost struk-
turnega koeficienta diskriminantne funkcije v zgornji tabeli), medtem ko
pri pogostosti pogovorov s sodelavci, ki so v stiku z gosti, oz. načrtnem
opazovanju gostov in strukture prodaje med skupinama ni statistično po-
membnih razlik. Ugotavljamo, da PGO, ki imajo izdelan trženjski načrt,
pogosteje spremljajo kakovost ponudbe, pri čemer posedovanje trženjske-
ga načrta najznačilneje vpliva na pogostost izvajanja trženjskih raziskav
(Tabela 31).

Tabela 31: Strukturni koeficienti diskriminantne funkcije trženjskega načrta

Stopnja

Načini spremljanja kakovosti in primernosti Korelacijski T-statistika pomembnosti
ponudbe koeficient (dvostranski
164 preskus)

Trženjske raziskave 0,770 17,237 0,000

Ocena najetega zunanjega strokovnjaka 0,629 11,556 0,000

Spremljanje komentarjev na spletnih straneh 0,464 7,481 0,000

Spremljanje komentarjev v knjigi pritožb in pohval 0,381 5,886 0,000

Metoda skritega gosta 0,347 5,285 0,000

Anketiranje gostov (kontrolni listi) 0,228 3,345 0,001

Poskusi in odzivi gostov na uvedene spremembe 0,221 3,237 0,001

Pogovori z gosti -0,183 -2,659 0,008

Pogovori s sodelavci, ki so v stiku z gosti 0,131 1,887 0,061

Načrtno opazovanje gostov in strukture prodaje 0,066 0,945 0,346

Podobno nas je zanimalo, kako je pogostost spremljanja kakovosti in
primernosti ponudbe povezana z izdelanostjo oz. s prisotnostjo lastnih
internih standardov. Na podlagi rezultatov, prikazanih v spodnji tabeli,
je razvidno, da je pogostost spremljanja kakovosti in primernosti ponud-
be v povprečju statistično pomembno višja v tistih PGO, ki imajo izdela-
ne lastne interne standarde, kot v tistih PGO, ki lastnih internih standar-
dov nimajo izdelanih.
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169