Page 19 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 19
Uvod 19

nih storitev, to je organizatorja/naročnika kongresa kot tudi ponudni-
kov kongresnih storitev na destinaciji, torej dveh skupin ponudnikov, ki
si prizadevata za čim bolj obiskan in uspešen kongres, s tem pa za obiska-
nost kongresne destinacije, saj menimo, da je obiskanost kategorija, ki ni
rezultat prizadevanj le dveh skupin deležnikov, ampak predvsem rezultat
stališč in percepcij udeležencev kongresa o atributih tako destinacije kot
konference.

Namen raziskave je raziskati, kateri atributi privlačnosti kongresne
destinacije so tisti, ki so pomembni za obiskanost kongresne destinacije
in kongresne prireditve kot njenega temeljnega produkta, in sicer z vidi-
ka ponudbe in povpraševanja oziroma dveh skupin ključnih deležnikov
kongresne destinacije – udeleženca na eni strani ter ponudnika kongres-
nih storitev in naročnika kongresa na drugi, ter ugotoviti, kakšne so pri
tem njihove medsebojne povezave in razmerja, ki oblikujejo kongresno
destinacijo in prispevajo k njeni obiskanosti, s tem pa tudi uspešnosti. S
predlagano raziskavo želimo prispevati k celovitejšemu razumevanju atri-
butov privlačnosti kongresne destinacije, ki naj bi ga prinesla večdimenzi-
onalna obravnava slednjih kot dejavnika obiskanosti kongresne destina-
cije, ter podati implikacije, pomembne za oblikovanje uspešnih povezav
med udeležencem, ponudnikom in organizatorjem kongresa. S predlaga-
no raziskavo želimo v slovenskem raziskovalnem prostoru odpreti aka-
demsko razpravo na področju kongresne dejavnosti oziroma poslovnega
turizma in nakazati možnosti za nadaljnje raziskave.

Cilje raziskave lahko razdelimo na tri vsebinske sklope. Prvi vsebin-
ski sklop raziskovalnih ciljev je teoretično-konceptualne narave. Naš cilj
je opraviti sistematičen vsebinski pregled relevantne strokovne literature
oziroma raziskovanj s področja poslovnega turizma in kongresne dejav-
nosti, preučiti temeljne koncepte kongresne destinacije in kongresa kot
njenega osnovnega produkta ter predstaviti stran ponudbe in povpraše-
vanja v kongresni dejavnosti, s pomočjo sekundarnih podatkov predstavi-
ti obseg kongresne dejavnosti na izbranih kongresnih destinacijah ter na
tej osnovi opisati Slovenijo kot kongresno destinacijo ter njeno kongresno
ponudbo in povpraševanje, na osnovi spoznanj drugih avtorjev preučiti
temeljne dejavnike in atribute privlačnosti kongresne destinacije ter pov-
zeti sklepne ugotovitve dosedanjih raziskav.

Drugi vsebinski sklop raziskovalnih ciljev je empirične narave. Cilj
empirične raziskave je s pomočjo kvantitativnega pristopa pridobiti pri-
marne podatke za raziskavo o stališčih o privlačnosti kongresne destina-
cije, ki jih razumemo kot potencialne možnosti za oblikovanje interesa za
obisk kongresne destinacije. Na podlagi primarnih, z anketiranjem prido-
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24