Page 39 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 39
Razvoj modela dca 3.2

Etična Kognitivna
pismenost dimenzija

Povezovalna
dimen-
zija

Tehnološka
dimenzija

Slika 3.1

Okvir digitalne pismenosti
dca

novih znanj in hkrati spodbujanja zavesti o osebni odgovornosti in spo-
štovanju pravic (Calvani idr. 2009).

Okvir merjenja po modelu d c a
Okvir vključuje naslednje dimenzije (slika 3.1):

• tehnološko: posameznik razume in vključuje sodobno tehnologijo
pri reševanju problemov,

• kognitivno oziroma miselno: posameznik zbira, razlaga in vrednoti
zbrane podatke ob upoštevanju njihove ustreznosti in zanesljivo-
sti,

• etično: posameznik je sposoben konstruktivnega sodelovanja in
občutka odgovornosti do sebe in drugih posameznikov,

• povezovalno: posameznik razume možnosti, ki jih nudijo nove teh-
nologije pri sodelovanju in izgradnji novih znanj.

Izhajajoč iz izhodišč in iz postavljenega modela d c a so avtorji raz-
vili dva različna testa, in sicer i d c a (Instant Digital Competence As-
sessment) ter sd ca (Situated Digital Competence Assessment). id ca
je hiter kvantitativni test, ki se izvaja preko spleta in je bil osnova za
merjenje digitalne pismenosti italijanskih srednješolcev. Predpogoj za

39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44