Page 41 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 41
Razvoj modela dca 3.2
Preglednica 3.1 Naloge tehnološke dimenzije okvira d ca
Znanje Naloga
Vizualna pismenost Poznavanje pomena opozoril pri računalniku in
razumevanje orodnih vrstic.
Reševanje problemov Odpravljanje težav z zvokom, delo z videodatotekami,
težave s tiskalnikom, nedelovanje računalnika,
morebitne težave zaradi okužbe z računalniškim
virusom.
Razumevanje tehnoloških Poznavanje uporabe e-pošte, razlogi za nedostavo
konceptov e-pošte, počasno delovanje interneta, povezovanje
nalog s pripadajočo programsko opremo, razlikovanje
med virtualno identiteto in človekom, iskanje s
pomočjo logičnih operatorjev ter zapis krajšega
algoritma.
vključuje veščino povezovanja in ustvarjanja semantičnih povezav
ali pretvorbe podatkov v grafični prikaz in obratno,
• organiziranje strukture pridobljenih podatkov oziroma veščine,
potrebne pri analiziranju ali obnavljanju podatkov, izgradnji struk-
tur in hierarhij,
• iskanje informacij oziroma veščino kritičnega vrednotenja prido-
bljenih informacij.
Preverjanje okvira d c a oziroma i d c a se je izvajalo s pomočjo 85
vprašanj, povezanih s kratkimi nalogami, ki so jih glede na model razvr-
stili v posamezne dimenzije. V tehnološko dimenzijo so bila vključena
znanja s področja vizualne pismenosti, reševanja problemov, povezanih
z delovanjem računalniške opreme, in razumevanje tehnoloških kon-
ceptov (preglednica 3.1).
V kognitivno področje so vključili veščine, povezane z organizacijo
podatkov. Naloge v okviru kognitivne dimenzije prikazujemo v pregled-
nici 3.2.
Etična dimenzija vključuje znanja s področja varovanja zasebnosti,
spoštovanja drugih in razumevanja neenakosti. Naloge, ki so jih dijaki
opravljali v okviru te dimenzije, prikazujemo v preglednici 3.3.
Ocenjevanje digitalne pismenosti italijanskih srednješolcev
Testiranje italijanskih srednješolcev po modelu d c a so, po predho-
dnem testiranju in preverjanju veljavnosti vprašanj, izvedli med sep-
tembrom 2009 in januarjem 2010. S testiranjem so želeli ugotoviti raven
digitalne pismenosti. Glede na starostno skupino (t. i. digitalni domo-
41
Preglednica 3.1 Naloge tehnološke dimenzije okvira d ca
Znanje Naloga
Vizualna pismenost Poznavanje pomena opozoril pri računalniku in
razumevanje orodnih vrstic.
Reševanje problemov Odpravljanje težav z zvokom, delo z videodatotekami,
težave s tiskalnikom, nedelovanje računalnika,
morebitne težave zaradi okužbe z računalniškim
virusom.
Razumevanje tehnoloških Poznavanje uporabe e-pošte, razlogi za nedostavo
konceptov e-pošte, počasno delovanje interneta, povezovanje
nalog s pripadajočo programsko opremo, razlikovanje
med virtualno identiteto in človekom, iskanje s
pomočjo logičnih operatorjev ter zapis krajšega
algoritma.
vključuje veščino povezovanja in ustvarjanja semantičnih povezav
ali pretvorbe podatkov v grafični prikaz in obratno,
• organiziranje strukture pridobljenih podatkov oziroma veščine,
potrebne pri analiziranju ali obnavljanju podatkov, izgradnji struk-
tur in hierarhij,
• iskanje informacij oziroma veščino kritičnega vrednotenja prido-
bljenih informacij.
Preverjanje okvira d c a oziroma i d c a se je izvajalo s pomočjo 85
vprašanj, povezanih s kratkimi nalogami, ki so jih glede na model razvr-
stili v posamezne dimenzije. V tehnološko dimenzijo so bila vključena
znanja s področja vizualne pismenosti, reševanja problemov, povezanih
z delovanjem računalniške opreme, in razumevanje tehnoloških kon-
ceptov (preglednica 3.1).
V kognitivno področje so vključili veščine, povezane z organizacijo
podatkov. Naloge v okviru kognitivne dimenzije prikazujemo v pregled-
nici 3.2.
Etična dimenzija vključuje znanja s področja varovanja zasebnosti,
spoštovanja drugih in razumevanja neenakosti. Naloge, ki so jih dijaki
opravljali v okviru te dimenzije, prikazujemo v preglednici 3.3.
Ocenjevanje digitalne pismenosti italijanskih srednješolcev
Testiranje italijanskih srednješolcev po modelu d c a so, po predho-
dnem testiranju in preverjanju veljavnosti vprašanj, izvedli med sep-
tembrom 2009 in januarjem 2010. S testiranjem so želeli ugotoviti raven
digitalne pismenosti. Glede na starostno skupino (t. i. digitalni domo-
41