Page 61 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 61
Digitalna pismenost v prenovljenih programih 4.3
videodatotekah ter spoznajo različne spletne storitve. Poudarek pred-
meta je predvsem na sodelovalnem delu s pomočjo i k t. V 3. letniku,
prav tako v okviru izbirnega premeta, dijaki pridobijo znanja s področja
baz podatkov, ekspertnih sistemov, spoznajo pa tudi osnove programi-
ranja. 4. letnik je namenjen poglabljanju znanja in izdelavi obsežnejše
maturitetne naloge, zamišljene kot medšolski ali mednarodni projekt.
Dijaki izdelajo celovito rešitev, poročilo o izvajanju projekta in opravijo
zaključno predstavitev projekta. Informatika je predmet, pri katerem
dijaki spoznavajo osnovne zakonitosti informatike ter razvijejo veščine
iskanja, zbiranja, hranjenja, vrednotenja, obdelave in uporabe podatkov
z digitalno tehnologijo. Cilj predmeta je razdeljen na dve ravni:
• doseganje splošnih znanj, ki so potrebna za učinkovito uporabo
digitalne tehnologije pri razvijanju lastnega znanja in za njegovo
predstavitev oziroma posredovanje drugim,
• doseganje posebnih znanj, s katerimi dijaki znanje, veščine in spre-
tnosti nadgradijo, poglobijo in razširijo v digitalno kompetenco
uspešnega ter učinkovitega reševanja informacijskih problemov.
Predmet informatika vključuje znanja, primerna za medpredmetna
povezovanja z vsemi ostalimi gimnazijskimi predmeti. Tako na primer
pri fiziki v učnem načrtu poudarjajo, da pri pouku uporabljajo veliko
naprav, ki temeljijo na digitalni tehnologiji, predvsem pri meritvah, kr-
miljenjih, simulacijah pojavov z interaktivnimi računalniškimi anima-
cijami, merjenji s senzorji in z vmesniki.
Učni načrt predmeta kemija poudari, da vidijo prednostno uporabo
ik t pri eksperimentalnem delu, računalniških vmesnikih in senzorjih
Vernier, kamerah Flex ter pri predvajanju posnetkov iz različnih virov.
Pri predmetu matematika je v učnem načrtu že med splošnimi cilji
predmeta zapisano, da dijaki spoznavajo in uporabljajo različne ikt kot
pomoč za učinkovitejše učenje ter reševanje problemov. i k t se lahko
uporablja kot sredstvo za razvoj matematičnih pojmov, za ustvarjanje,
simuliranje in modeliranje realnih ter učnih situacij, kot učni pripomo-
ček, metoda dela ali komunikacijsko sredstvo. Dijaki pri svojem delu
uporabljajo različno strojno in specializirano programsko opremo ter e-
gradiva; za šolske potrebe iščejo tudi podatke in informacije na spletu.
V učnem načrtu predmeta biologija vključujejo sodobno ik t v svoje
delo pri opazovanju, merjenju, shranjevanju podatkov v podatkovnih
zbirkah, simulacijah poskusov in modelov, animaciji in dinamičnosti ži-
vih sistemov.
61
videodatotekah ter spoznajo različne spletne storitve. Poudarek pred-
meta je predvsem na sodelovalnem delu s pomočjo i k t. V 3. letniku,
prav tako v okviru izbirnega premeta, dijaki pridobijo znanja s področja
baz podatkov, ekspertnih sistemov, spoznajo pa tudi osnove programi-
ranja. 4. letnik je namenjen poglabljanju znanja in izdelavi obsežnejše
maturitetne naloge, zamišljene kot medšolski ali mednarodni projekt.
Dijaki izdelajo celovito rešitev, poročilo o izvajanju projekta in opravijo
zaključno predstavitev projekta. Informatika je predmet, pri katerem
dijaki spoznavajo osnovne zakonitosti informatike ter razvijejo veščine
iskanja, zbiranja, hranjenja, vrednotenja, obdelave in uporabe podatkov
z digitalno tehnologijo. Cilj predmeta je razdeljen na dve ravni:
• doseganje splošnih znanj, ki so potrebna za učinkovito uporabo
digitalne tehnologije pri razvijanju lastnega znanja in za njegovo
predstavitev oziroma posredovanje drugim,
• doseganje posebnih znanj, s katerimi dijaki znanje, veščine in spre-
tnosti nadgradijo, poglobijo in razširijo v digitalno kompetenco
uspešnega ter učinkovitega reševanja informacijskih problemov.
Predmet informatika vključuje znanja, primerna za medpredmetna
povezovanja z vsemi ostalimi gimnazijskimi predmeti. Tako na primer
pri fiziki v učnem načrtu poudarjajo, da pri pouku uporabljajo veliko
naprav, ki temeljijo na digitalni tehnologiji, predvsem pri meritvah, kr-
miljenjih, simulacijah pojavov z interaktivnimi računalniškimi anima-
cijami, merjenji s senzorji in z vmesniki.
Učni načrt predmeta kemija poudari, da vidijo prednostno uporabo
ik t pri eksperimentalnem delu, računalniških vmesnikih in senzorjih
Vernier, kamerah Flex ter pri predvajanju posnetkov iz različnih virov.
Pri predmetu matematika je v učnem načrtu že med splošnimi cilji
predmeta zapisano, da dijaki spoznavajo in uporabljajo različne ikt kot
pomoč za učinkovitejše učenje ter reševanje problemov. i k t se lahko
uporablja kot sredstvo za razvoj matematičnih pojmov, za ustvarjanje,
simuliranje in modeliranje realnih ter učnih situacij, kot učni pripomo-
ček, metoda dela ali komunikacijsko sredstvo. Dijaki pri svojem delu
uporabljajo različno strojno in specializirano programsko opremo ter e-
gradiva; za šolske potrebe iščejo tudi podatke in informacije na spletu.
V učnem načrtu predmeta biologija vključujejo sodobno ik t v svoje
delo pri opazovanju, merjenju, shranjevanju podatkov v podatkovnih
zbirkah, simulacijah poskusov in modelov, animaciji in dinamičnosti ži-
vih sistemov.
61