Page 63 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 63
Vključevanje tehnologije v učenje in poučevanje 4.4

samostojno uporabljajo primerne didaktične računalniške programe in
svetovni splet kot vir podatkov ter komunikacijsko orodje.

V učnem načrtu predmeta angleščina je razvoj digitalne kompe-
tence opredeljen z uporabo specializirane programske opreme in rabo
e-gradiv za angleščino.

Pri predmetu francoščina dijaki digitalno kompetenco razvijajo pri
vključevanju v nacionalne ali mednarodne mrežne projekte.

Učni načrt predmeta latinščina uporabo ik t predvideva pri iskanju
informacij na svetovnem spletu ali uporabi programske opreme, kot je
npr. slovar.

Pri predmetu nemščina je v učnem načrtu zapisana uporaba spletnih
iskalnikov in slovarjev, raba elektronskih gradiv in spodbujanje komu-
niciranja v nemškem jeziku z vključevanjem v mednarodne mrežne pro-
jekte.

4.4 Vključevanje tehnologije v učenje in poučevanje

Hitro razvijajoče se tehnologije spreminjajo tudi vlogo učiteljev. Od njih
se pričakuje sprejetje in uvajanje novih, z i k t podprtih vsebin in pri-
stopov, podporo pri učenju in ocenjevanju, sodelovanje z drugimi uči-
telji znotraj in zunaj šole, uporabo digitalnih strategij, vodenje in men-
toriranje učečih ter organiziranje lastnega dela v skladu z administra-
tivnimi zahtevami. Sodobne izobraževalne reforme od učiteljev priča-
kujejo spodbujanje učencev pri formalnem in neformalnem učenju ob
uporabi ikt, v šoli in doma. V skladu s temi povečanimi pričakovanji se
morajo učitelji dodatno strokovno razvijati, ob tem uporabljati različne
medije in vire, nove učne scenarije, družbena omrežja in skupaj z učenci
graditi učne skupnosti (Johnson idr. 2014).

Uvedba novih tehnologij prinaša bolj k učencu osredotočeno učenje,
kar zahteva drugačne strategije dela učitelja. V idealnih razmerah ta po-
staja bolj mentor, ki obiskuje in svetuje posameznim skupinam učencev,
jih vodi in usmerja in jih hkrati prepušča lastnemu učenju. Ta trend po-
skušajo v eu spodbujati s projekti, kjer se predstavljajo primeri dobrih
praks. Za učitelja 21. stoletja pa nastajajo tudi novi viri. Primer takega
projekta je eTwinning⁸, spletna skupnost in sodelovalni prostor šol, kjer
učenci osnovnih in srednjih šol sodelujejo in izmenjujejo ideje o uporabi
i k t ter socialnih medijev. Te aktivnosti pomenijo dodatne napore za
učitelje, katerih naloga ni le razumeti, kaj omogočajo sodobna orodja,
temveč jih tudi smiselno vključevati v svoje poučevanje. Večja dosto-

⁸ Glej http://www2.cmepius.si/etwinning.aspx.

63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68