Page 62 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 62
4 Šolski sistem in gimnazija v sistemu vzgoje in izobraževanja
Pri predmetu elektronika digitalno kompetenco vključujejo s spod-
bujanjem dijakov k računanju, modeliranju in načrtovanju elektronskih
vezij ter naprav in z animacijami izdelave, uporabe ter delovanja elek-
tronskih naprav.
Družboslovno-humanistični predmeti
Pri predmetu geografija vidijo spodbujanje digitalne pismenosti prek
rabe Geografskega informacijskega sistema (g is) in drugih orodij (g ps
in Google Earth), s katerimi zbirajo, obdelujejo in prikazujejo podatke
o prostorskih pojavih ter procesih.
Predmet likovna umetnost v učnem načrtu rabo i k t predvideva le
pri medpredmetnih povezavah v obliki dela s slikami, fotografijami, z
digitalnimi video posnetki, animacijami, pri oblikovanju vseh vrst in
tridimenzionalnem modeliranju.
V učnem načrtu predmeta psihologija je poudarjeno, da učitelj razvoj
digitalne in informacijske pismenosti omogoča s spodbujanjem razisko-
vanja podatkovnih baz ter virov v namene poglabljanja lastnega znanja.
Pri obdelavah podatkov dijaki uporabljajo preglednice in programsko
opremo za obdelavo statističnih podatkov.
Pri predmetu podjetništvo je v učnem načrtu uporaba ik t zapisana
pri raziskavah trga, oblikovanju poslovnega načrta, predstavitvah ipd.
Učni načrt predmeta športna vzgoja predvideva spodbujanje razvoja
digitalne kompetence pri rabi sodobnih tehnoloških pripomočkov, s
katerimi dijak zbira, obdeluje, razlaga in vrednoti osebne dosežke (upo-
raba merilcev srčne frekvence, računalniških programov, svetovnega
spleta, športno-vzgojnega kartona idr.) ter pri tem uporablja merski in-
štrumentarij, ki temelji na razumevanju osnovnih matematičnih funk-
cij, kot je uporaba grafikonov in statistik.
Razvoj digitalne pismenosti je v učni načrt predmeta zgodovina
vključen v povezavi z iskanjem zgodovinskih virov na svetovnem spletu
ter kot orodje za komunikacijo prek e-pošte, spletnih forumov in kon-
ferenc, v povezavi z uporabo spletnih učilnic in kot pripomoček pri
izdelavi mape dosežkov oziroma listovnika.
Učni načrt predmeta glasba uporabo ik t predvideva pri iskanju in-
formacij o glasbi na svetovnem spletu ter ustvarjanju, snemanju in
predvajanju glasbe.
Jeziki
Pri predmetu slovenščina razvoj posameznikove digitalne kompetence
vidijo pri razvijanju sporazumevalne zmožnosti s pomočjo ik t. Dijaki
62
Pri predmetu elektronika digitalno kompetenco vključujejo s spod-
bujanjem dijakov k računanju, modeliranju in načrtovanju elektronskih
vezij ter naprav in z animacijami izdelave, uporabe ter delovanja elek-
tronskih naprav.
Družboslovno-humanistični predmeti
Pri predmetu geografija vidijo spodbujanje digitalne pismenosti prek
rabe Geografskega informacijskega sistema (g is) in drugih orodij (g ps
in Google Earth), s katerimi zbirajo, obdelujejo in prikazujejo podatke
o prostorskih pojavih ter procesih.
Predmet likovna umetnost v učnem načrtu rabo i k t predvideva le
pri medpredmetnih povezavah v obliki dela s slikami, fotografijami, z
digitalnimi video posnetki, animacijami, pri oblikovanju vseh vrst in
tridimenzionalnem modeliranju.
V učnem načrtu predmeta psihologija je poudarjeno, da učitelj razvoj
digitalne in informacijske pismenosti omogoča s spodbujanjem razisko-
vanja podatkovnih baz ter virov v namene poglabljanja lastnega znanja.
Pri obdelavah podatkov dijaki uporabljajo preglednice in programsko
opremo za obdelavo statističnih podatkov.
Pri predmetu podjetništvo je v učnem načrtu uporaba ik t zapisana
pri raziskavah trga, oblikovanju poslovnega načrta, predstavitvah ipd.
Učni načrt predmeta športna vzgoja predvideva spodbujanje razvoja
digitalne kompetence pri rabi sodobnih tehnoloških pripomočkov, s
katerimi dijak zbira, obdeluje, razlaga in vrednoti osebne dosežke (upo-
raba merilcev srčne frekvence, računalniških programov, svetovnega
spleta, športno-vzgojnega kartona idr.) ter pri tem uporablja merski in-
štrumentarij, ki temelji na razumevanju osnovnih matematičnih funk-
cij, kot je uporaba grafikonov in statistik.
Razvoj digitalne pismenosti je v učni načrt predmeta zgodovina
vključen v povezavi z iskanjem zgodovinskih virov na svetovnem spletu
ter kot orodje za komunikacijo prek e-pošte, spletnih forumov in kon-
ferenc, v povezavi z uporabo spletnih učilnic in kot pripomoček pri
izdelavi mape dosežkov oziroma listovnika.
Učni načrt predmeta glasba uporabo ik t predvideva pri iskanju in-
formacij o glasbi na svetovnem spletu ter ustvarjanju, snemanju in
predvajanju glasbe.
Jeziki
Pri predmetu slovenščina razvoj posameznikove digitalne kompetence
vidijo pri razvijanju sporazumevalne zmožnosti s pomočjo ik t. Dijaki
62