Page 87 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 87
Preverjanje hipotez 5.4
Preglednica 5.16 Preverjanje normalnosti porazdelitve spremenljivke Regija
Dimenzije digi- Gimnazijski Kolmogorov-Smirnov Shapiro-Wilk
talne pismenosti program () () () () () ()
Tehnološka Vzhodna , , , ,
Zahodna , , , ,
Kognitivna Vzhodna , , , ,
Zahodna , , , ,
Etična Vzhodna , , , ,
Zahodna , , , ,
op ombe Naslovi stolpcev: (1) statistika, (2) stopnje prostosti, (3) stopnja značilno-
sti.
Preglednica 5.17 Povprečni rang za spremenljivko Regija
Dimenzije digitalne Gimnazijski N Povp. rang Vsota ranga
pismenosti program
Tehnološka dimenzija Vzhodna , ,
Zahodna , ,
Skupaj
Kognitivna dimenzija Vzhodna , ,
Zahodna , ,
Skupaj
Etična dimenzija Vzhodna , ,
Zahodna , ,
Skupaj
like v posameznih dimenzijah digitalne pismenosti glede na regijo, v
kateri se izvaja gimnazijski program.
Tudi pred začetkom testiranja četrte hipoteze smo preverili, ali so
spremenljivke, ki jih bomo uporabili v analizi (zahodna ali vzhodna re-
gija), normalno porazdeljene. Statistična značilnost opravljenih testov
(preglednica 5.16) je pokazala (stopnja značilnosti < 0,005), da ničelno
hipotezo lahko ovržemo in sprejmemo alternativno hipotezo. To po-
meni, da porazdelitve glede na regijo odstopajo od normalne.
Povprečni rang je pri tehnološki dimenziji (preglednica 5.17) nekoliko
višji pri zahodni regiji (248,10), pri kognitivni in etični dimenziji pa je
višji v vzhodni regiji. Ker vidimo, da so razlike prisotne, bomo v nada-
ljevanju preverili, ali so glede na regijo, v kateri se izvaja gimnazijski
program, tudi statistično značilne.
Iz preglednice 5.18 vidimo, da so statistične značilnosti pri vseh treh
87
Preglednica 5.16 Preverjanje normalnosti porazdelitve spremenljivke Regija
Dimenzije digi- Gimnazijski Kolmogorov-Smirnov Shapiro-Wilk
talne pismenosti program () () () () () ()
Tehnološka Vzhodna , , , ,
Zahodna , , , ,
Kognitivna Vzhodna , , , ,
Zahodna , , , ,
Etična Vzhodna , , , ,
Zahodna , , , ,
op ombe Naslovi stolpcev: (1) statistika, (2) stopnje prostosti, (3) stopnja značilno-
sti.
Preglednica 5.17 Povprečni rang za spremenljivko Regija
Dimenzije digitalne Gimnazijski N Povp. rang Vsota ranga
pismenosti program
Tehnološka dimenzija Vzhodna , ,
Zahodna , ,
Skupaj
Kognitivna dimenzija Vzhodna , ,
Zahodna , ,
Skupaj
Etična dimenzija Vzhodna , ,
Zahodna , ,
Skupaj
like v posameznih dimenzijah digitalne pismenosti glede na regijo, v
kateri se izvaja gimnazijski program.
Tudi pred začetkom testiranja četrte hipoteze smo preverili, ali so
spremenljivke, ki jih bomo uporabili v analizi (zahodna ali vzhodna re-
gija), normalno porazdeljene. Statistična značilnost opravljenih testov
(preglednica 5.16) je pokazala (stopnja značilnosti < 0,005), da ničelno
hipotezo lahko ovržemo in sprejmemo alternativno hipotezo. To po-
meni, da porazdelitve glede na regijo odstopajo od normalne.
Povprečni rang je pri tehnološki dimenziji (preglednica 5.17) nekoliko
višji pri zahodni regiji (248,10), pri kognitivni in etični dimenziji pa je
višji v vzhodni regiji. Ker vidimo, da so razlike prisotne, bomo v nada-
ljevanju preverili, ali so glede na regijo, v kateri se izvaja gimnazijski
program, tudi statistično značilne.
Iz preglednice 5.18 vidimo, da so statistične značilnosti pri vseh treh
87