Page 86 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 86
5 Raziskava digitalne pismenosti
Preglednica 5.13 Preverjanje normalnosti porazdelitve za spremenljivko Spol
Dimenzije digi- Gimnazijski Kolmogorov-Smirnov Shapiro-Wilk
talne pismenosti program () () () () () ()
Tehnološka Moški , , , ,
Ženski , , , ,
Kognitivna Moški , , , ,
Ženski , , , ,
Etična Moški , , , ,
Ženski , , , ,
op ombe Naslovi stolpcev: (1) statistika, (2) stopnje prostosti, (3) stopnja značilno-
sti.
Preglednica 5.14 Povprečni rang za spremenljivko Spol
Dimenzije digitalne Gimnazijski N Povp. rang Vsota ranga
pismenosti program
Tehnološka dimenzija Moški , ,
Ženski , ,
Skupaj
Kognitivna dimenzija Moški , ,
Ženski , ,
Skupaj
Etična dimenzija Moški , ,
Ženski , ,
Skupaj
Preglednica 5.15 Testne statistike za spremenljivko Spol
Dimenzije digitalne Mann- Wilcoxon W Z Stop. znač.
pismenosti Whitney U (-stranska)
Tehnološka dimenzija , , –, ,
Kognitivna dimenzija , , –, ,
Etična dimenzija , , ,
–,
stično pomembne razlike med spoloma. Pri etični dimenziji pa vidimo,
da je statistična značilnost manjša od 0,05 (p = 0,004), kar pomeni, da
ničelno hipotezo ovržemo in sprejmemo alternativno.
Hipotezo 3 tako delno sprejmemo, saj na osnovi analize lahko skle-
pamo, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri etični
dimenziji digitalne pismenosti. Pri ostalih dveh dimenzijah (tehnološka
in kognitivna) razlike niso statistično značilne.
S hipotezo 4 smo želeli preveriti, ali obstajajo statistično značilne raz-
86
Preglednica 5.13 Preverjanje normalnosti porazdelitve za spremenljivko Spol
Dimenzije digi- Gimnazijski Kolmogorov-Smirnov Shapiro-Wilk
talne pismenosti program () () () () () ()
Tehnološka Moški , , , ,
Ženski , , , ,
Kognitivna Moški , , , ,
Ženski , , , ,
Etična Moški , , , ,
Ženski , , , ,
op ombe Naslovi stolpcev: (1) statistika, (2) stopnje prostosti, (3) stopnja značilno-
sti.
Preglednica 5.14 Povprečni rang za spremenljivko Spol
Dimenzije digitalne Gimnazijski N Povp. rang Vsota ranga
pismenosti program
Tehnološka dimenzija Moški , ,
Ženski , ,
Skupaj
Kognitivna dimenzija Moški , ,
Ženski , ,
Skupaj
Etična dimenzija Moški , ,
Ženski , ,
Skupaj
Preglednica 5.15 Testne statistike za spremenljivko Spol
Dimenzije digitalne Mann- Wilcoxon W Z Stop. znač.
pismenosti Whitney U (-stranska)
Tehnološka dimenzija , , –, ,
Kognitivna dimenzija , , –, ,
Etična dimenzija , , ,
–,
stično pomembne razlike med spoloma. Pri etični dimenziji pa vidimo,
da je statistična značilnost manjša od 0,05 (p = 0,004), kar pomeni, da
ničelno hipotezo ovržemo in sprejmemo alternativno.
Hipotezo 3 tako delno sprejmemo, saj na osnovi analize lahko skle-
pamo, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri etični
dimenziji digitalne pismenosti. Pri ostalih dveh dimenzijah (tehnološka
in kognitivna) razlike niso statistično značilne.
S hipotezo 4 smo želeli preveriti, ali obstajajo statistično značilne raz-
86