Page 86 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 86
5 Raziskava digitalne pismenosti

Preglednica 5.13 Preverjanje normalnosti porazdelitve za spremenljivko Spol

Dimenzije digi- Gimnazijski Kolmogorov-Smirnov Shapiro-Wilk
talne pismenosti program () () () () () ()

Tehnološka Moški ,  , ,  ,
Ženski ,  , ,  ,

Kognitivna Moški ,  , ,  ,
Ženski ,  , ,  ,

Etična Moški ,  , ,  ,
Ženski ,  , ,  ,

op ombe Naslovi stolpcev: (1) statistika, (2) stopnje prostosti, (3) stopnja značilno-
sti.

Preglednica 5.14 Povprečni rang za spremenljivko Spol

Dimenzije digitalne Gimnazijski N Povp. rang Vsota ranga
pismenosti program

Tehnološka dimenzija Moški  , ,
Ženski  , ,
Skupaj 

Kognitivna dimenzija Moški  , ,
Ženski  , ,

Skupaj 

Etična dimenzija Moški  , ,

Ženski  , ,
Skupaj 

Preglednica 5.15 Testne statistike za spremenljivko Spol

Dimenzije digitalne Mann- Wilcoxon W Z Stop. znač.
pismenosti Whitney U (-stranska)

Tehnološka dimenzija , , –, ,
Kognitivna dimenzija , , –, ,
Etična dimenzija , , ,
–,

stično pomembne razlike med spoloma. Pri etični dimenziji pa vidimo,
da je statistična značilnost manjša od 0,05 (p = 0,004), kar pomeni, da
ničelno hipotezo ovržemo in sprejmemo alternativno.

Hipotezo 3 tako delno sprejmemo, saj na osnovi analize lahko skle-
pamo, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri etični
dimenziji digitalne pismenosti. Pri ostalih dveh dimenzijah (tehnološka
in kognitivna) razlike niso statistično značilne.

S hipotezo 4 smo želeli preveriti, ali obstajajo statistično značilne raz-

86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91