Page 85 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 85
Preverjanje hipotez 5.4

Preglednica 5.12 Testne statistike za spremenljivko Vrste gimnazijskega
programa

Dimenzije digitalne Mann- Wilcoxon W Z Stop. znač.
pismenosti Whitney U (-stranska)

Tehnološka dimenzija , , –, ,
Kognitivna dimenzija , , –, ,

Etična dimenzija , , –, ,

dimenzijah digitalne pismenosti večje od 0,05 (tehnološka 0,662, ko-
gnitivna 0,429, etična 0,289), zato ničelne hipoteze ne moremo ovreči,
kar pomeni, da glede na gimnazijski program na posameznih področjih
digitalne pismenosti ne obstajajo statistično pomembne razlike.

Hipoteze 2 na podlagi analize ne sprejmemo in sklepamo, da glede na
vrsto gimnazijskega programa ni statistično značilnih razlik v digitalni
pismenosti dijakov po posameznih dimenzijah.

Pri hipotezi 3 smo preverjali, ali obstajajo statistično značilne razlike
v posameznih dimenzijah digitalne pismenosti glede na spol.

Za ugotavljanje normalnosti porazdelitve spremenljivke Spol smo za-
stavili dve delovni hipotezi, in sicer:

h0 porazdelitev ne odstopa statistično značilno od normalne.

h1 porazdelitev odstopa statistično značilno od normalne.

Če bo statistična značilnost manjša od 0,05, bomo ničelno hipotezo
ovrgli, sicer pa potrdili alternativno hipotezo.

Kot vidimo iz preglednice 5.13, je statistična značilnost obeh testov
pri tehnološki in etični dimenziji manjša od 0,05, kar pomeni, da ni-
čelno hipotezo ovržemo in sprejmemo alternativno. To pomeni, da po-
razdelitvi odstopata od normalne. Pri kognitivni dimenziji vidimo, da
je spremenljivka za ženske približno normalno porazdeljena, za moške
pa to ne drži (p = 0,000 pri obeh testih). Zato bomo v nadaljevanju upo-
rabili Mann-Whitney test za ugotavljanje razlik v dimenzijah digitalne
pismenosti glede na spol.

Povprečni rang (preglednica 5.14) je pri tehnološki, kognitivni in
etični dimenziji nekoliko višji pri moških, zato bomo v nadaljevanju
preverili, ali so razlike glede na spol tudi statistično značilne.

Iz analize (preglednica 5.15) je razvidno, da so statistične značilno-
sti pri dveh dimenzijah digitalne pismenosti večje od 0,05 (tehnološka
0,112, kognitivna 0,803), zato ničelne hipoteze ne moremo ovreči. Skle-
pamo lahko, da pri tehnološki in kognitivni dimenziji ne obstajajo stati-

85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90