Page 155 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 155
k aj vpliva na uspešno vključevanje pr iseljenskih učencev v slovenske šole

otrok izboljšal, če bodo imeli doma več knjig. Posledica tega je, da so razis-
kovalci nekako uzakonili to »realnost«, ki se je vse do danes ohranila v šte-
vilnih mednarodnih raziskavah (Analiza dobrih praks v evropskih šolskih
sistemih, 2010). Če uporabimo podatke o izobrazbeni ravni staršev, obstaja
nevarnost, da ne pridemo do nobene druge rešitve, vse dokler družba ne
izboljša izobrazbene ravni vseh družin. Posledica tega je, da so drugi vidiki
oz. vplivi na šolski uspeh priseljenskih otrok prezrti. Eden izmed takih vi-
dikov je na primer ideja, da se uspeh otrok izboljša, če imajo več interak-
cij v izobraževalnem procesu, kar vključuje interakcije s pripadniki drugih
kultur in zlasti z družinskimi člani. Drugi indikator bi lahko bilo število te-
čajev, ki jih obiskujejo družinski člani, in kako se s tem spodbujajo tovrst-
ne interakcije ter izboljša šolski uspeh učencev in dijakov (Analiza dobrih
praks v evropskih šolskih sistemih, 2010, str. 68).

Da so izobrazbeni dosežki pomembno povezani s komunikacijo star-
šev in otrok, pričakovanji staršev in starševskim nadzorom, vpletenostjo
staršev v delovanje šol in sodelovanjem staršev s šolo, so v svojih razis-
kavah ugotovili tudi mnogi drugi raziskovalci (npr. McNeal, Pong, Sun,
Carbonaro, Morgan in Sørensen; Pribesh in Downey, v Dika in Singh 2002,
str. 40–42). Faktorji, ki pozitivno vplivajo na izobrazbene dosežke učencev,
so tudi sodelovanje učencev v šolskih organizacijah in skupnosti, število
tesnih prijateljev, ki obiskujejo isto šolo, in vezi med sovrstniki. To pomeni,
da imajo zelo pomembno vlogo pri doseganju šolskega uspeha tudi vzgoj-
no-izobraževalne institucije, ki prispevajo k občutku sprejetosti, poveza-
nosti, k občutku varnosti, enakopravnosti in enakovrednosti vseh učencev.
Podobno razmišlja tudi Knaflič (1991), ki meni, da so celotno šolsko (so-
cialno in kulturno) vzdušje ter stališča šole in odnos do otrok, ki ne pripa-
dajo večinskemu prebivalstvu, pomembni dejavniki pri doseganju šolske-
ga uspeha.

Odnos šole in lokalne skupnosti do priseljenskih učencev

Šola in lokalna skupnost imata kot socializacijska dejavnika pri vključevanju
priseljencev pomembno vlogo. R. Bešter (2006; 2009) poudarja, da je prav
izobraževanje ključnega pomena za proces vključevanja priseljenskih ot-
rok v novo okolje. V tem procesu otroci pridobijo veščine, znanja in social-
ne vezi, ki so izredno pomembne za uspešno integracijo in kvaliteto posa-
meznikovega življenja.

Delors idr. (v Medvešek, 2006, str. 144) menijo, da je šola javni pros-
tor, kjer se srečujejo učenci različnih etničnih, verskih in kulturnih pripad-

153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160