Page 35 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
socialnopedagoške par adigme vzgajanja

Delati metodično pomeni biti ozaveščen, razmišljati o tem, kaj počne-
mo in kaj želimo doseči. To lahko dosežemo samo tako, da naredimo razli-
ko med našim razmišljanjem, našo prisotnostjo in našim delovanjem.

Biti
Prisotni smo na zelo različne načine:

- sedimo ali se sprehajamo po učilnici, skupini;
- prisotni smo s svojo pojavo in razpoloženjem;
- omogočamo prisotnost tako, da je nemogoče, da nas drugi ne

opazijo, ali pa prav tako na način, da smo neopazni ipd.

Biti je termin, ki zahteva od nas, da se naučimo, da biti ni samo obsta-
janje, neka samo po sebi umevna trajnost, samozadostnost, samostojnost
in avtonomija. Bistvo biti je v odprtosti, povezanosti z drugo osebo, ob-
čutljivosti, izpostavljenosti.

V instituciji je pomembno, da vemo, da je naša vsesplošna večna pri-
sotnost lahko tudi velik hendikep, saj otroka/mladostnika onemogočamo
v njegovi samostojnosti.

Delovati
Delovati pomeni mnogo več, kot samo delati neke stvari. Delovanje je ved-
no znova začetek nečesa novega, nepredvidljivega. Opozorili bi na bese-
de trud, delo in delovanje. To je opozorilo na težko dojemanje tovrstnega
dela na preveč tehnicističen način. Delo z ljudmi je specifična uganka. Tudi
majhen dogodek ima lahko dolgoročne posledice. Vedno ne moremo vede-
ti, kaj bo naš postopek proizvedel. Vsekakor pa želimo predvideti, kaj de-
lamo. To je metodično delo. Mollenhauer (2008) pravi, da takrat, ko želi-
mo biti sigurni, naredimo model situacije preko svoje moči, namesto, da bi
delovali v sami situaciji. Zaradi enkratnosti ljudi je vsaka situacija enkrat-
na in izhod neizvesten. Vedno znova odkrivamo, da naša predvidevanja ne
funkcionirajo.

Zavest o razliki med modeliranjem situacije in delovanjem, vključujoč
tudi tisto, kar se ne more predvidevati, ne kot neuspeh, temveč kot stvarno-
st in koristnost v dialogu z ljudmi, je pomembna, predvsem ko želimo, da
sobivajočega razumemo resno, globoko prepričani, da vsak živi svoje življe-
nje udeležen v družbi na svoj lasten način.

33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40