Page 34 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 34
večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov

Nenazadnje še nekaj misli, pomembnih za metodiko:

- iskati presenečenja in nepredvidljive trenutke;
- komunicirati z drugimi in s sabo;
- pustiti, da se stvari odvijajo same od sebe. Ne bomo prišli do spo-

znanja, če ne vemo tu in tam ustaviti svojih prvih reakcij;
- sprejeti neizvesnosti. Če vse že vnaprej vemo, to naredi učenje od-

večno (!);
- menjati stališča in sprejeti to, kar se odvija v tem trenutku. Nove

informacije in drugačna stališča menjajo mišljenje. To prav tako
pomeni dovoliti drugim, da se tudi oni menjajo (!).

Torej, kako postati kvaliteten metodik v vzgoji? Profesija, s katero je
dovolj, da si prisoten, da si tam in da deluješ v življenjskem prostoru. To
mnogokrat pomeni, poleg popite kave, še razgovor z mulcem, ki se vrne iz
šole, z njim pogledati televizijo, iti v trgovino – strokovnjak ne dela nič po-
sebnega. Člani skupine, mlajši in starejši, se večino prostega časa ukvarja-
jo s svojimi stvarmi. V nekem trenutku, ko jim je potrebna pomoč – ali pri
domači nalogi ali ko želijo biti slišani ali ko se želijo kregati –, delavec mora
biti aktivnejši.

Po drugi strani je potrebna pomoč pri oblačenju, urejanju mize ali na-
črtovanju izleta. Mularija še mogoče ni sposobna ali dovolj motivirana, da
bi to storila sama. Obstaja veliko število dnevnih aktivnosti, ki jih je pot-
rebno narediti. Pogosto so preveč enostavne, da bi jih izpostavljali, ampak
se vsekakor morajo izvesti. Način, kako se te aktivnosti odvijajo, določa,
ali se bo nekdo počutil prijetno, kot bi se naj doma, ali se vzame zelo res-
no ali da je poklican, da sodeluje, da nekomu pomaga, da sprejme situaci-
jo ali da se spodbuja k obnovi prekinjenega odnosa z družino (Trieschman
Albert idr., 1996).

Strokovnjak mora voditi račun o svojem obnašanju, svojih reakcijah in
razumeti posledice svojega vmešavanja. Tudi odločanja.

Razlike v delu avtor izpostavlja preko 3 kategorij (Van Weezel in
Waaldijk, 2007):

1. biti. Enostavno, biti prisoten;
2. razmišljati, razmišljati o ljudeh, situacijah, sebi;
3. delovati, se znati vmešati, nekaj narediti, biti situacijsko ustrezno

odziven.

32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39