Page 91 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 91
enje in (neprofitni) menedžment
v socialni pedagogiki
Andrej Berdajs
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Uvod
Organizacije, kjer se večinoma srečujemo s socialnopedagoško dejavnostjo,
so predvsem vzgojni zavodi , vrtci, osnovne šole, srednje šole, stanovanj-
ske skupine, centri za socialno delo, dijaški domovi, zapori, različne orga-
nizacije s področja dela z zasvojenimi, s težje zaposljivimi, z osebami s te-
žavami v duševnem zdravju in različna društva ter nevladne organizacije.
Socialni pedagog pri svojem delu vedno uporablja postopke in veščine vo-
denja. Ne samo takrat, ko je vodja kakšne od naštetih organizacij, pri svo-
jem delu vedno vodi posameznike ali skupine skozi proces k zadanemu
cilju. Kot osnovno mora obvladovati vodenje in organiziranje lastnega de-
lovanja in razvoja. Predvsem mora biti vešč evalvacije lastnih postopkov,
izmenjave izkušenj s kolegi in načrtovanja svojih korakov in uporabljanih
metod pri svojem delu. Poznavanje in obvladovanje socialnih veščin mu je
pri tem v veliko pomoč, ravno tako pa mora znati uporabljati osnovna pra-
vila vodenja (menedžmenta).
V nadaljevanju bomo pregledali, kako je polje neprofitnih organizacij
definirano v različnih državah in kakšne so njegove specifike v slovenskem
prostoru. Poudarili bomo pomembne vsebine vodenja, kot so upravlja-
nje s človeškimi viri, snovanje kulture neprofitnih organizacij in kaj je po-
membno pri opredeljevanju organizacijske strukture. Opisali bomo poseb-
nosti v snovanju vizije v neprofitnih organizacijah in izhodišča v pristopu
doi: https://doi.org/10.26493/978-961-7023-95-4.89-108 89
v socialni pedagogiki
Andrej Berdajs
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Uvod
Organizacije, kjer se večinoma srečujemo s socialnopedagoško dejavnostjo,
so predvsem vzgojni zavodi , vrtci, osnovne šole, srednje šole, stanovanj-
ske skupine, centri za socialno delo, dijaški domovi, zapori, različne orga-
nizacije s področja dela z zasvojenimi, s težje zaposljivimi, z osebami s te-
žavami v duševnem zdravju in različna društva ter nevladne organizacije.
Socialni pedagog pri svojem delu vedno uporablja postopke in veščine vo-
denja. Ne samo takrat, ko je vodja kakšne od naštetih organizacij, pri svo-
jem delu vedno vodi posameznike ali skupine skozi proces k zadanemu
cilju. Kot osnovno mora obvladovati vodenje in organiziranje lastnega de-
lovanja in razvoja. Predvsem mora biti vešč evalvacije lastnih postopkov,
izmenjave izkušenj s kolegi in načrtovanja svojih korakov in uporabljanih
metod pri svojem delu. Poznavanje in obvladovanje socialnih veščin mu je
pri tem v veliko pomoč, ravno tako pa mora znati uporabljati osnovna pra-
vila vodenja (menedžmenta).
V nadaljevanju bomo pregledali, kako je polje neprofitnih organizacij
definirano v različnih državah in kakšne so njegove specifike v slovenskem
prostoru. Poudarili bomo pomembne vsebine vodenja, kot so upravlja-
nje s človeškimi viri, snovanje kulture neprofitnih organizacij in kaj je po-
membno pri opredeljevanju organizacijske strukture. Opisali bomo poseb-
nosti v snovanju vizije v neprofitnih organizacijah in izhodišča v pristopu
doi: https://doi.org/10.26493/978-961-7023-95-4.89-108 89