Page 33 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 33
Identiteta 33

opredelitev poklicne identitete in identitete organizacije vidimo, da se ti
elementi močno prepletajo in soobstajajo. Pomembna naloga vodstva je,
da se identitete lahko razvijajo in sobivajo. Za podjetja in njihov obsta-
nek postaja vedno bolj pomembna identiteta, pri čemer ne gre le za tr-
žno usmeritev in nagovor kupcev in potrošnikov, temveč postaja identite-
ta orodje za krepitev pripadnosti podjetju. Identiteto vidijo kot strateško
orodje in mehanizem za koordinacijo individualnih interesov in ciljev.
V preglednici 6 so nanizani nekateri ključni koncepti, povezani s poklic-
no identiteto.

Pri preučevanju povezanosti poklicne in korporativne identitete velja
biti pozoren na dva koncepta, identiteta z organizacijo in identiteta orga-
nizacije. Za tiste, ki se ukvarjajo z identiteto z organizacijo, gre za to, v ko-
likšni meri se posameznik identificira z lastnostmi, ki so obenem lastnos-
ti organizacije, pri čemer sta pomembna ponos in vpletenost.

Identiteta organizacije pa je pomembna osnova, s čim naj se zaposle-
ni identificirajo.

Zakaj je identiteta pomembna

Podatki kažejo, da vedno večji delež vrednosti podjetij predstavljajo ne-
otipljiva sredstva, kot so znamka, družbena odgovornost, kultura. Iden-
titeta je element kulture in kot taka je lahko orodje za upravljanje korpo-
rativne kulture, saj opisuje bistvo organizacije, govori o razlikovalnih
lastnostih.

Korporativna kultura mora upoštevati identiteto in način, s katerim
komunicira z delavci (Hatch in Schultz 2003).

Kot lahko vidimo, je ob kratki dobi novih izdelkov, globalnem trgu,
novih akterjih in tržnih nišah identiteta zelo pomembna. Pomembno je,
kako podjetje komunicira z javnostmi navzven in kako nagovarja lastne
zaposlene, partnerje. Gre za celostno, holistično videnje in zaznavanje
identitete, kjer je podjetje celota in se kot taka tudi predstavlja. 1

Znamčenje

Znamčenje ali angleško branding je pojem, ki se vedno bolj uporablja v
menedžerskem diskurzu. Pomemben je za predstavitev podjetja na trgu,

1 Quinn in Cameron govorita o organizacijski kulturi in tudi o subkulturah, ki se pojavijo v ra-
zličnih oddelkih. Ti oddelki pa morajo biti kljub svojim različnostim povezani v celoto in biti del
»glavne« kulture podjetja. Ker gre v nalogi za ugotavljanje kulture oblikovanja v različnih podjet-
jih, se v tej točki ne bomo podrobneje spuščali v vprašanje subkultur. Kulturo oblikovanja podjet-
ja bomo proučevali z vidika glavne kulture.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38