Page 37 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 37
ikovanje v organizacijah

Če smo v poglavju dva govorili o modelu preučevanja oblikovanja kot od-
nosu do potrošnje in proizvodnje, bomo v tem poglavju opredelili samo
jedro oblikovanja. Tako bomo predstavili oblikovalski in menedžerski vi-
dik, oba se prepletata v organizacijah, in podali opredelitve oblikovanja s
poudarkom na raznolikosti teh definicij.

Oblikovalski vidik

Enostavna in ključna definicija, ki opredeljuje oblikovanje, je Hesketto-
va (2011, 10), ki pravi, da je oblikovanje bistvo človekovega bivanja in kot
tako temeljna določilnica kakovosti človekovega življenja. Oblikovanje je
povsod okoli nas.

Skupina pogledov na oblikovanje je predstavljena v preglednici 7.

Preglednica 7: Skupine definicij oblikovanja, ki so jih razvili oblikovalci

Avtor Koncept
Heskett 2011 Oblikovanje kot temeljna človeška aktivnost in bistvo človeka.
Buchanan 1998 Oblikovanje kot orodje komuniciranja.
Kralj 1963 Oblikovanje kot odsev družbe.

V nadaljevanju je izpostavljenih nekaj ključnih opredelitev oblikoval-
cev in teoretikov oblikovanja. Pomembne so za nazoren prikaz, kaj vse
oblikovanje obsega in v kakšni meri prežema naša življenja na vseh rav-
neh družbe.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42